Kamera önü oyunculuk dersleri için eğitim modeli önerileri

dc.authorid0009-0003-7737-6807en_US
dc.contributor.advisorYanıkkaya, Zerrin
dc.contributor.authorKarabey, Aysun Gizem
dc.date.accessioned2024-07-12T22:36:03Z
dc.date.available2024-07-12T22:36:03Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-02en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sanat Politikaları ve İşletmeciliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractYaklas?ık 2500 yıllık tarihiyle en eski mesleklerden biri olan oyunculuk, tarih boyunca icra edildig?i mekana, duruma, ortama göre biçim deg?is?tirmis?tir. I?cra edildig?i dönemin siyasal ve ekonomik kos?ullarından etkilenmis?tir. Oyunculug?a dair düs?ünceler, tartıs?malar Diderot ile bas?lasa da 19.yüzyılda Gerçekçilik akımının etkisiyle bugün de geçerlilig?ini koruyan ilk bütünlüklü oyunculuk yöntemini Stanislavski gelis?tirmis?tir. 19. yüzyılda sinemanın dog?us?uyla yüzyıllardır seyirciyle yüz yüze oynayan oyuncu, performansını farklı medyumlarla seyirciye ulas?tırmaya bas?lamıs?tır. Bu performans seyirciye ulas?ırken kamera, açı, lens, ıs?ık, kurgu, ses, renk, yönetmenin yaklas?ımı, atmosfer gibi bir çok unsurla birles?ir, dönüs?ür ve deg?is?ir. Yönetmenler, yapımcılar, oyuncular ve eles?tirmenler alıs?ılageldik oyunculuk teknig?inin sinemada arzu edilen sonucu vermedig?ini fark etmis?tir. Sinema için hazırlık sürecinden bas?layarak oyunculug?un icrasına kadar bir çok alanda farklı bir teknik gerektig?i anlas?ılmıs?tır. Sinema oyunculug?u temel olarak oyunculuktan ayrı düs?ünülmese de, kendine özgü kriterlere ve yöntemlere ihtiyaç oldug?u ortaya çıkmıs?tır. Bu çalıs?mada tarih boyunca oyunculuk, oyunculuk düs?ünceleri ve yöntemleri ele alınmıs?, ardından sinemanın dog?us?u, sinemada oyunculuk ve oyuncu yönetimi incelenmis?tir. Kamera önü ve sahne oyunculug?u arasındaki farklar belirlenmis?, profesyonel oyuncularla yapılan anket sonucunda oyuncuların kamera önü oyunculug?a dair yaklas?ımları tespit edilmis?tir. Dünyanın çes?itli ülkelerinde verilen oyunculuk eg?itimlerinde kamera önü oyunculuk dersleri taranmıs?tır. Tüm bu çalıs?malardan çıkan veriler ıs?ıg?ında kamera önü oyunculug?a dair eg?itim modeli önerileri gelis?tirilmis?tir.en_US
dc.description.abstractActing, which is a profession of at least 2500 years, has changed its form according to the place, situation, and environment in which it is performed throughout history. In addition, it was affected by the political and economic conditions of the period it was in. Although the thoughts and discussions about acting started with Diderot, Stanislavski was the first to develop the method, which is still valid today, with the influence of the realism movement in the 19th century. With the birth of cinema in the 19th century, the actor, who has been playing face to face with the audience for centuries, has now started to deliver his performance to the audience with different mediums. While this performance reaches the audience, it merges, transforms and changes with many elements such as camera, angle, lens, light, editing, sound, color, director's approach and atmosphere. Directors, producers, actors and critics have realized that the usual acting technique does not give the desired result in cinema. It has been understood that a different technique is required in many areas, starting from the preparation process for the cinema to performing the performance. Although cinematic acting is not considered separately from acting, it has emerged that there is a need for its own criteria and method. In this study, acting, acting thoughts and methods throughout history are discussed, then the birth of cinema, acting and actor management in cinema are examined. The differences between on-camera and stage acting were determined, and as a result of the survey conducted with professional actors, their approaches to acting in front of the camera were determined. In front of the camera acting classes were screened in acting trainings in the world. In the light of the data obtained from all these studies, educational model suggestions for acting in front of the camera have been developed.en_US
dc.identifier.citationKarabey, A. G. (2023). Kamera önü oyunculuk dersleri için eğitim modeli önerileri / Educational model recommendations for acting on camera classes. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12457
dc.language.isotren_US
dc.publisherT.C. Maltepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT2521en_US
dc.subjectSinemaen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectOyunculuken_US
dc.subjectKamera önü oyunculuken_US
dc.subjectKamera önü oyunculuk egˆitimien_US
dc.subjectCinemaen_US
dc.subjectTheateren_US
dc.subjectActingen_US
dc.subjectActing in front of the cameraen_US
dc.subjectEducation of acting in front of the cameraen_US
dc.titleKamera önü oyunculuk dersleri için eğitim modeli önerilerien_US
dc.title.alternativeEducational model recommendations for acting on camera classesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar