Yapay Öğrenme Teknikleriyle Milli Eğitim Bakanlığı’nda Yarı Zamanlı Öğretmenlerin Görevlendirilmesi / Assignment of Part-Time Teachers in the Ministry of National Education with Artificial Learning Techniques

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2022

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu çalışmada okullarda görev alacak yarı zamanlı öğretmenlere yönelik verinin çeşitli sınıflandırma algoritmaları kullanılarak, yapılan atamaların başarı ölçümünü gözlemlemek ve yapılan işlemin yapay zeka destekli sınıflandırma algoritmaları ile yürütülmesi durumuna yönelik analizi gerçekleştirilmiştir. Çalışmada web tabanlı bir uygulama üzerinden yapılan başvurular ile elde edilen verilerin, gereksinimler doğrultusunda yapılan atama ölçütlerine yönelik başarımı ölçülmüştür. Bunun için 3053 adayın başvurduğu sistemden gereksinim doğrultusundaki 894 adayın atanmasına yönelik öznitelikler üzerinde çalışılmıştır. Altı farklı sınıflandırıcı üzerinde yapılan çalışmada 0,71 Doğruluk ve 0,77 F-ölçüsü ile en iyi sonucu Rassal Orman Sınıflandırıcısı vermiştir. Yapılan bu çalışma ile atama ölçünlerinin ağırlıklarına göre bu çalışmanın uygun sınıflandırıcılar ile yürütülmesi ve bu alanda kullanılabileceği gösterilmiştir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

15

Sayı

2

Künye

Erdağı, E. ve Tunalı, V. (2022). Yapay Öğrenme Teknikleriyle Milli Eğitim Bakanlığı’nda Yarı Zamanlı Öğretmenlerin Görevlendirilmesi / Assignment of Part-Time Teachers in the Ministry of National Education with Artificial Learning Techniques, Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Dergisi, Akademik Bilişim Vakfı, 15(2), s.171-177.