İlişkisel bir ''dünya'' olarak sanat ve nesnenin yeni estetik deneyimde bozulumu

dc.authorid0000-0002-3302-6691en_US
dc.contributor.authorÖnkal, Güncel
dc.date.accessioned2024-07-12T20:44:58Z
dc.date.available2024-07-12T20:44:58Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Felsefe Bölümüen_US
dc.description.abstractSanatın ilerleme ve gelişme düşüncesi kıskacında konumlandırılışı tarihsel olarak onun ideolojik ve ikonolojik tartışma bağlamında nesnesinin konumlandırılışına geri götürülebilir. Sanat nesnesinin estetik deneyimde bozulumu özneden hareketle değil, sanat nesnesinin bir değerlendirme ediminin nesnesi olarak farklı değerlendirme biçimleri arasında sanat dünyasını kurması beklentisi ile ilgilidir. Beğeni yargısı bu noktada ortaya konulamaz, hakkında konuşulamaz, ontolojik ve epistemolojik dayanakları ile ilişkiselliğin sonucu olarak karşımıza çıkar. Deneyimsel tüm aktörleri ile sanat dünyası beğeniye dayanan bir estetik deneyim dünyası değil artık salt deneyimin gelip geçiciliğinin vücut bulmasıdır. Bu çalışmada sanatın ilişkiselliğinin yarattığı yeni sanat dünyasında sanat nesnesinin estetik deneyimde nasıl bozuluma uğratıldığı Shustermancı bakış açısıyla ele alınacaktır.en_US
dc.description.abstractThe position of art in its juxtaposition of progress and development can be historically brought back to the position of its object in the context of its ideological and iconological discussion. The distortion of the art object in the aesthetic experience is not about the subject, but about the expectation that the art object establishes the art world among different forms of evaluation as the object of an evaluation act. The jurisdiction of criticism cannot be put forward at this point, and cannot be talked about, as a result of its relevance to its ontological and epistemological bases. With all its experienced actors, the world of art is not a world of aesthetic experience with appreciation. In this study, how the object of art is distorted in aesthetic experience in the new art world created by the relevance of art will be handled from the perspective of Shusterman.en_US
dc.identifier.citationÖnkal, G. (2019). İlişkisel bir ''dünya'' olarak sanat ve nesnenin yeni estetik deneyimde bozulumu / Art as a relational “world” and the deterioration of the object in the new aesthetic experience. Felsefe Arkivi. 50, s. 9-16.en_US
dc.identifier.endpage16en_US
dc.identifier.issn2667-7644
dc.identifier.issue50en_US
dc.identifier.startpage9en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/iufad/issue/47037/589804
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1699
dc.institutionauthorÖnkal, Güncel
dc.language.isotren_US
dc.publisherİstanbul Üniversitesi Pressen_US
dc.relation.ispartofFelsefe Arkivien_US
dc.relation.isversionof10.26650/arcp2019-589804en_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY00917
dc.subjectMitosen_US
dc.subjectİkonolojien_US
dc.subjectİdeolojien_US
dc.subjectDeneyimen_US
dc.subjectSomaestetiken_US
dc.subjectMythosen_US
dc.subjectİconologyen_US
dc.subjectİdeologyen_US
dc.subjectExperienceen_US
dc.subjectSomaestheticsen_US
dc.titleİlişkisel bir ''dünya'' olarak sanat ve nesnenin yeni estetik deneyimde bozulumuen_US
dc.title.alternativeArt as a relational “world” and the deterioration of the object in the new aesthetic experienceen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar