Akademik piyano eğitiminde çağdaş Türk bestecilerinin eserlerinin kullanımının incelenmesi

dc.authorid0000-0003-0560-3516en_US
dc.contributor.authorBatıbay, Dilek
dc.contributor.authorAydınoğlu, Ortaç
dc.date.accessioned2024-07-12T21:16:07Z
dc.date.available2024-07-12T21:16:07Z
dc.date.issued2010en_US
dc.departmentRektörlük, Konservatuvar, Müzik Bölümüen_US
dc.description.abstractBugün ülkemizden yetişen bestecilerin müzikleri dünya müzik literatüründe yer almakta ve yurt dışında da çalınmaktadır. Ancak kendi müziğimizin yaygınlaştırılmasında en büyük görev öncelikli olarak kendi sanatçılarımıza düşmektedir. Yurt dışına eğitim amaçlı giden gençlerimizden, kendi müziklerini orada tanıtmaları, sanatçılarımızdan ise kendi müziklerine ait birkaç örnek sunmaları sıklıkla talep edilmektedir. Bu nedenle; sanatçı yetiştirmekle yükümlü olan konservatuvarlar ve diğer müzik okulları ile, çok sesliliği çocuk ve gençlere belki de ilk kez tanıtacak olan ve ayrıca bir kültür aktarıcısı sayılan müzik öğretmeninin, kendi çağdaş müziğini tanıtması ve öngörülen ?bilinenden bilinmeyene gidilmesi? ilkesine uygun örnekler sunabilmesi gerekliliğinden ötürü, bu alanda yapılan çalışmaları takip etmesi ve dağarcığında örnekler bulundurması gerekmektedir. Ancak yapılan ön görüşmelerde ilgili öğretim elemanları Türk piyano eserlerinin ya başlangıç seviyesindeki öğrencilere çaldırılabilecek kadar basit ya da virtiözite gerektirecek kadar zor olduklarını ifade etmişlerdir. Bu noktada, akademik piyano eğitimi veren kurumlarda, Çağdaş Türk Bestecileri‘nin eserlerine yer verilip verilmediğinin ve eserlerin piyano eğitiminde kullanılmasının uygun olup olmadığının bilinmemesi araştırmamızın problemini oluşturmaktadır. Akademik piyano eğitiminde çağdaş Türk bestecilerinin eserlerinin kullanımının incelenmesi amacıyla; akademik piyano eğitimi veren kurumların piyano programları incelenmiş, ilgili öğretim elemanlarının görüşleri alınmış ve anket yoluyla oluşturulan piyano eserleri listesindeki eserlerin ne kadarının bilindiği, ne kadarının piyano eğitiminde kullanıldığı ve ne kadarının piyano eğitiminde kullanılmaya uygun olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma, İstanbul ilinde akademik piyano eğitimi vermekte olan kurumlar ve buralardaki öğretim elemanlarını kapsamakta ancak görüşme ve anket talebini kabul eden öğretim elemanlarıyla sınırlı kalmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre; her kurumun piyano programında Türk eseri çalma zorunluluğu yoktur. Diğer bir değişle bir piyano öğrencisi hiçbir Türk eseri çalmadan mezun olabilir. Öğretim elemanlarının çoğunluğu piyano eğitimde Türk eserlerine yer verilmesi gerektiğini belirtmekte ancak oluşturulan listedeki piyano eserlerinin çok az bir kısmını bilmekte, bildikleri eserlerin de kısıtlı bir bölümünü eğitimde kullanmaktadırlar.en_US
dc.identifier.citationBatıbay, D. ve Aydınoğlu, O. (2010). Akademik piyano eğitiminde çağdaş Türk bestecilerinin eserlerinin kullanımının incelenmesi. Akademik piyano eğitiminde çağdaş Türk bestecilerinin eserlerinin kullanımının incelenmesi, 9. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu 2010. s. 229-242.en_US
dc.identifier.endpage242en_US
dc.identifier.startpage229en_US
dc.identifier.urihttps://katalog.marmara.edu.tr/yordambt/yordam.php?sayfa=sayfaArama&aTumu=sempozyum
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/4737
dc.institutionauthorAydınoğlu, Ortaç
dc.language.isotren_US
dc.publisherMarmara Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof9. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu 2010en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY07213
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectMüzik eğitimien_US
dc.subjectPiyanoen_US
dc.subjectPiyano eğitimien_US
dc.subjectÇağdaş Türk bestecilerien_US
dc.subjectÇağdaş Türk bestecilerinin piyano eserlerien_US
dc.titleAkademik piyano eğitiminde çağdaş Türk bestecilerinin eserlerinin kullanımının incelenmesien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar