İkinci El Çevrimiçi Pazarlarda İlgilenim, Yenilikçilik ve Algılanan Riskin Tüketicilerin Satın Alma Tarzına Etkisi

dc.contributor.authorTelli, Gonca
dc.contributor.authorGezmişoğlu Şen, Didem
dc.date.accessioned2024-07-12T22:04:16Z
dc.date.available2024-07-12T22:04:16Z
dc.date.issued2021en_US
dc.description.abstractAmaç – Dijitalleşme ile başlayan tüketicilerin yaşam tarzlarındaki değişimler tüketicileri çevrimiçi alışverişe yönlendirmiştir. Çevrimiçi alışverişin tüketiciler tarafından yaygın bir şekilde kullanılmasıylabirlikte ikinci el alışverişin çevrimiçi platformlarda önemli bir seçenek haline geldiği görülmektedir. Budoğrultuda çalışmada, çevrimiçi ikinci el pazarlarda yenilikçilik, algılanan risk, ilgilenim, ikinci el satınalma motivasyonları ve ikinci el satın alma niyeti ile satın alma tarzları arasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Yöntem – Araştırma çevrimiçi alışveriş yapan tüketiciler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmadakolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veriler, çevrimiçi anket yöntemiyle toplanmıştır. Veri toplamasüreci sonunda eksik/hatalı dolduran kişiler çıkarılmış olup 689 adet anket ile çözümlemeye geçilmiştir.Çözümlemeler IBM SPSS 22 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.Bulgular – Yapılan analizlerden elde edilen bulgulara göre, hedonik satın alma ile ilgilenim, yenilikçilik,algılanan risk, ikinci el sosyal motivasyon ve ikinci el lüks motivasyonu arasında pozitif ilişkiler olduğusonucuna ulaşılmıştır. Kompulsif satın alma ile ilgilenim, yenilikçilik, ikinci el sosyal motivasyon ve ikinciel lüks motivasyonu arasında da pozitif ilişkiler olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Tartışma – İkinci el konusunda hizmet veren alışveriş siteleri çevrimiçi ortamda gelişen yeni pazardinamikleri ile ortaya çıkan yapılardır. Bu yüzden bu tarz alışverişlerle ilgili satın alma davranışlarınınyenilikçilik, algılanan risk, ilgilenim, ikinci el satın alma motivasyonları ve ikinci el satın alma niyeti gibitüketici davranışlarının anlaşılması hem e-ticaret hem de alışveriş yapan tüketicilerin özelliklerininbilinmesi açısından detaylandırılmaktadır.en_US
dc.identifier.doi10.20491/isarder.2021.1279
dc.identifier.endpage2606en_US
dc.identifier.issn1309-0712
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage2587en_US
dc.identifier.trdizinid469186en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20491/isarder.2021.1279
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/469186
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9655
dc.identifier.volume13en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY04981
dc.titleİkinci El Çevrimiçi Pazarlarda İlgilenim, Yenilikçilik ve Algılanan Riskin Tüketicilerin Satın Alma Tarzına Etkisien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar