Can you buy happiness? Behavioral economics of well-being

dc.contributor.authorOstaszewski, Franciszek
dc.contributor.authorBialaszek, Wojciech
dc.date.accessioned2024-07-12T20:54:45Z
dc.date.available2024-07-12T20:54:45Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesien_US
dc.description.abstractDifferent factors can affect one’s subjective value of a choice outcome – such process when an increase of one factor decreases the subjective value of the reward is called discounting. Within the discounting framework there are four established factors: time, risk, effort and social one. But what is common in a case of these four discounting types is that all the choices people make are leading to maximizing happiness or minimizing negativity. Therefore, making choices leads to highest subjective wellbeing possible. We conducted this study to test whether wellbeing can function as a novel discounting factor. Within the discounting framework using a within- subject design we investigated how people discount rewards of different magnitudes, where their choice is linked to a decrease in wellbeing. To analyze the results, we performed set of analyses based on within-subject comparisons and fitting of nonlinear regression discounting models. We found a magnitude effect i.e. that bigger rewards were discounted slower than small rewards, similarly as in delay or effort discounting. Moreover, we observed that discounting by wellbeing is well described by the hyperbolic or exponential discounting functions, so with the same mathematical models as in the classical approach within discounting framework. Our study is one of the first to show that happiness understood in terms of wellbeing is actually something that can be priced as people were willing to sacrifice proportionally more of their wellbeing for larger rewards.en_US
dc.description.abstractFarklı faktörler birinin seçim sonucunun öznel değerini etkileyebilir - bir faktördeki artışın ödü- lün öznel değerini düşürdüğü sürece indirim de- nir. İndirim çerçevesi içerisinde, belirlenmiş dört faktör vardır: zaman, risk, çaba ve sosyal. Fakat bu dört indirim türü için ortak olan şey, insanların yaptığı tüm seçimlerin mutluluğu en üst düzeye çıkarmak veya olumsuzluğu en aza indirmeye yönelmesidir. Bu nedenle, seçim yapmak müm- kün olan en yüksek öznel iyi oluşu sağlar. Bu ça- lışmayı, iyi oluşun yeni bir indirim faktörü olarak işleyip işlemediğini test etmek için yaptık. Denek içi desen kullanan indirim çerçevesi içinde, insan- ların seçimlerinin iyi oluştaki bir düşüşle bağlan- tılı olduğu yerde, farklı büyüklükteki ödüllere na- sıl indirim yaptıklarını araştırdık. Sonuçları analiz etmek için denek içi karşılaştırmalara ve doğrusal olmayan regresyon indirim modellerinin yerleş- tirilmesine dayalı analizler yaptık. Gecikme veya çaba indiriminde olduğu gibi, büyük ödüllerin küçük ödüllerden daha yavaş indirildiğini belirten büyük bir etki bulduk. Ayrıca, iyi oluş yoluyla ya- pılan indirimlerin, hiperbolik ya da üssel indirim işlevleri tarafından iyi tanımlandığını, dolayısıyla indirim çerçevesindeki klasik yaklaşımda olduğu gibi aynı matematiksel modellerde gözlemledik. Çalışmamız, iyi oluş anlamında anlaşılan mutlu- luğun, insanların daha büyük ödüller için refah- larının orantılı olarak daha fazlasını feda etmeye istekli olması nedeniyle fiyatlandırılabilecek bir şey olduğunu gösteren ilk çalışmalardan biridir.en_US
dc.identifier.citationOstaszewski, F., Bia?aszek, W. (2019). Can you buy happiness? Behavioral economics of well-being / Mutluluğu satın alabilir misiniz? İyi oluşun davranışsal ekonomisi. Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/2791
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMaltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY08524
dc.titleCan you buy happiness? Behavioral economics of well-beingen_US
dc.title.alternativeMutluluğu satın alabilir misiniz? İyi oluşun davranışsal ekonomisien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar