Yapılandırmacı paradigma bağlamında öğretmenin rolünün incelenmesi

dc.contributor.advisorÇotuksöken, Betül
dc.contributor.authorAlbayrak, Yılmaz
dc.date.accessioned2024-07-12T22:19:31Z
dc.date.available2024-07-12T22:19:31Z
dc.date.issued2012en_US
dc.date.submitted2012-10en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Felsefe Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu tez çalışmasında yapılandırmacı paradigma bağlamında öğretmenin rolünün ne olduğu tartışılmaktadır. Bu doğrultuda yapılandırmacı paradigma kuramsal açıdan ve uygulamaları bağlamında incelenmektedir. Çalışma boyunca yapılandırmacı paradigmanın temel varsayımları, ilkeleri ve öğretime ilişkin uygulamaları,öğretmenin rolünü belirleyici ögeler olarak ele alınmakta; geleneksel yaklaşımlardaki öğretmenin rolü yapılandırmacı paradigmayla karşılaştırılmaktadır. Çalışma sonunda yapılandırmacı paradigmanın bilgi ve gerçeklik konusundaki temel varsayımlarının ve öğrenme ilkelerinin, eğitim süreçlerini bütünüyle değişime uğrattığı anlaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this thesis, the teacher's role in the context of the constructivist paradigm has been discussed. According as, the constructivist paradigm has been investigated in terms of the institutional level and its practises. In this study, the basic assumptions of the constructivist paradigm, its principles and its teaching related practises have been treated as the factors determining the teacher's role. The teacher's role in thetraditional approaches has been compared to the constructivist paradigm. At the endof the study, it has been understood that the basic assumptions and learning principles of the constructivist paradigm about knowledge and reality totally changes the teaching processes.en_US
dc.identifier.citationAlbayrak, Y. (2012). Yapılandırmacı paradigma bağlamında öğretmenin rolünün incelenmesi / The investigation of the teacher's role in the context of the constructivist paradigm (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10660
dc.institutionauthorAlbayrak, Yılmazen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0687en_US
dc.subjectYapılandırmacılıken_US
dc.subjectBilgien_US
dc.subjectGerçekliken_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectÖğretmenin rolüen_US
dc.subjectConstructivismen_US
dc.subjectKnowledgeen_US
dc.subjectRealityen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectTeacher's roleen_US
dc.titleYapılandırmacı paradigma bağlamında öğretmenin rolünün incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe investigation of the teacher's role in the context of the constructivist paradigm.en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Yılmaz_Albayrak_Yapılandırmacı_Paradigma_Bağlamında.pdf
Boyut:
1.38 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text