Okul öncesi sınıflarında öğretmen görüşlerine göre öğrenme merkezleri

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Okul çağına erişen çocuk için ailede başlayan eğitimin bir sonraki durağı, okul öncesi eğitim kurumlarıdır. Bu kurumlarda eğitim ortamlarının zengin uyaranlarla donatılması, çocukların bilişsel ve duyuşsal gelişimlerini ve motor becerilerinin gelişimini destekler. Bu durumda eğitim ortamını verimli hale getirebilmek için eğitimciye düşen görev, çocukların gelişimsel özelliklerini ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmak, ihtiyaçlara yönelik eğitim ortamlarını güncelleyebilmek ve planları doğrultusunda onlara zengin uyaranları içeren öğrenme merkezleri sunmaktır. Eğitim ortamlarında yer alan bu merkezler sayesiyle çocuklar gerçek yaşamı taklit yoluyla deneyimleme fırsatı bulur ve onların gelişim alanları desteklenir duruma gelir. Sınıf ortamlarda öğrenme merkezleri iyi bir okul öncesi eğitim kurumu için olmazsa olmazı konumuna gelmiştir. Fakat sınıf içi gözlemlerde ve bazı araştırma sonuçlarında, öğrenme merkezlerinin ve bu merkezlerdeki materyallerin yeterli sayıda ve çeşitte olmadığı, bu merkezlerin birkaçının ağırlıkta kullanıldığı ve birçoğunun kullanılmadığı görülmüştür. Bu bağlamda araştırmada, öğretmen görüşleri doğrultusunda okul öncesi sınıflarında öğrenme merkezlerinin durumları ve bu merkezlere yönelik yaklaşımları belirlemek amaçlanmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Öğrenme merkezleri, Okul öncesi sınıfları, Okul öncesi öğretmeni

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Aşçı, A., Aktın, K. (2019). Okul öncesi sınıflarında öğretmen görüşlerine göre öğrenme merkezleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.