Okul öncesi sınıflarında öğretmen görüşlerine göre öğrenme merkezleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Okul çağına erişen çocuk için ailede başlayan eğitimin bir sonraki durağı, okul öncesi eğitim kurumlarıdır. Bu kurumlarda eğitim ortamlarının zengin uyaranlarla donatılması, çocukların bilişsel ve duyuşsal gelişimlerini ve motor becerilerinin gelişimini destekler. Bu durumda eğitim ortamını verimli hale getirebilmek için eğitimciye düşen görev, çocukların gelişimsel özelliklerini ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmak, ihtiyaçlara yönelik eğitim ortamlarını güncelleyebilmek ve planları doğrultusunda onlara zengin uyaranları içeren öğrenme merkezleri sunmaktır. Eğitim ortamlarında yer alan bu merkezler sayesiyle çocuklar gerçek yaşamı taklit yoluyla deneyimleme fırsatı bulur ve onların gelişim alanları desteklenir duruma gelir. Sınıf ortamlarda öğrenme merkezleri iyi bir okul öncesi eğitim kurumu için olmazsa olmazı konumuna gelmiştir. Fakat sınıf içi gözlemlerde ve bazı araştırma sonuçlarında, öğrenme merkezlerinin ve bu merkezlerdeki materyallerin yeterli sayıda ve çeşitte olmadığı, bu merkezlerin birkaçının ağırlıkta kullanıldığı ve birçoğunun kullanılmadığı görülmüştür. Bu bağlamda araştırmada, öğretmen görüşleri doğrultusunda okul öncesi sınıflarında öğrenme merkezlerinin durumları ve bu merkezlere yönelik yaklaşımları belirlemek amaçlanmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Öğrenme merkezleri, Okul öncesi sınıfları, Okul öncesi öğretmeni
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Aşçı, A., Aktın, K. (2019). Okul öncesi sınıflarında öğretmen görüşlerine göre öğrenme merkezleri.
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.