İş kazalarının önlenmesinde sanala gerçeklik teknolojisi ile deneyimsel öğrenme

dc.authorid0000-0002-8238-3185en_US
dc.contributor.authorTelli Yamamato, Gonca
dc.contributor.authorZümrüt, Neylan
dc.contributor.authorAltun, Deniz
dc.date.accessioned2024-07-12T21:32:01Z
dc.date.available2024-07-12T21:32:01Z
dc.date.issued2018en_US
dc.departmentRektörlük, Kongreler, Uluslararası İşletme ve Pazarlama Kongresien_US
dc.description.abstractÖğrenen makineler, sürücüsüz otomobiller, "cankurtaran" dronlar, yemek siparişini alırken müşteri ile sohbet eden yazılımlar, duyguları analiz eden tarayıcılar, cerrahi operasyon yapan robotlar gibi unsurlarla gelen bilgi çağı, baş döndüren bir hızla hayatımızı şekillendirmektedir. Ancak dijitalleşen bu dünyanın başrolünde hala insan olduğunu göz önüne alarak davranmak gerekmektedir. Bilgiyi değere dönüştüren, hedefe sürece ve sonuca anlam katan insan, tüm zamanların en değerli kaynağı olmaya devam ederken dünya genelinde her yıl binlerce kişi iş kazaları ve meslek hastalıkları sonucu yaşamını ya da çalışma gücünün kaybetmektedir. Sürdürülebilirliği hedefleyen işletmeler, insan kaynağını işle bağlantılı risklerden korumak ve potansiyelinin performansa dönüşmesini engelleyen unsurları en aza indirgemek için, teknolojiye her geçen gün daha fazla yatırım yapmaktadır. Bu çalışmada, iş kazaları ve meslek hastalıkları ile ortaya çıkan travma ilişkili psikolojik bozuklukların tedavisinde kullanılan "kontrollü maruz bırakma" yönteminin, bu kaza ve hastalıkları oluşmadan önlemek amaçlı eğitimlerde "sanal gerçeklikle deneyimsel öğrenme" tekniği olarak kullanılması incelenmiştir. Stratejik insan kaynakları bakış açısı ile "tazmin edici" nitelikteki reaktif yaklaşım yerine "önleyici" nitelikteki proaktif yaklaşıma geçilmesinin, işletmelere sağlayacağı yönetsel, finansal, itibari katkılar ortaya konmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractlearning machines, self-driving cars, "lifeguard" drones, software chatting with the customer while taking meal order, emotions analyzing scanners, robots performing surgical operation, etc. Information age is shaping our life at a great pace. However, it is necessary to act in view of the fact that still human is leading the increasingly digital world. While human who transforms into value, adds meaning to the goal, the process and the result continues to be the most valuable source of all time, each year thousands of people in the world lose their lives or their working power as a consequence of occupational accidents or diseases. That's precisely why businesses targeting sustainability are investing more and more in technology every day to minimize business-related risks threatening human resources and the elements that prevent turning its potential into performance. This study investigates the implementation of "controlled exposure" whisch is used in the treatment of trauma realted psychological disorders caused by occupational accidents and occupational diseases to "experiential learning with virtual reality" technique in trainings aimed at preventing accidents and sieases nefore they occur. It is tried to put forward the managerial, financial and reputational contributions of the "preventive" proactive approach, instead of the "compensatory" reactive approach by the strategic human resources point of view.en_US
dc.identifier.citationTelli Yamamoto, G., Zümrüt, N. ve Altun, D. (2018). İş kazalarının önlenmesinde sanala gerçeklik teknolojisi ile deneyimsel öğrenme / Experiental learning with virtual reality for prevention of occopational accidents. International Congress on Business and Marketing. s. 57-79.en_US
dc.identifier.endpage79en_US
dc.identifier.isbn978 - 605 - 2124 - 09-3
dc.identifier.startpage57en_US
dc.identifier.urihttps://icbm.world/?lang=tr
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6347
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofInternational Congress on Business and Marketingen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY01590
dc.subjectBilgi çağıen_US
dc.subjectİş kazalarıen_US
dc.subjectMeslek hastalıklarıen_US
dc.subjectTravma sonrası stres bozukluğu (TSSB)en_US
dc.subjectTravma ilişkili psikolojik bozuklukların tedavisien_US
dc.subjectBilişsel davranışçı psikoloji (BDT)en_US
dc.subjectKontrollü maruz bırakmaen_US
dc.subjectSanal gerçekliken_US
dc.subjectVRen_US
dc.subjectDeneyimsel öğrenmeen_US
dc.subjectInformation ageen_US
dc.subjectOccupational accidentsen_US
dc.subjectOcuupational diseasesen_US
dc.subjectPost traumatic stress disorder (PTSD)en_US
dc.subjectTreatment of trauma related psychological disordersen_US
dc.subjectCognitive behavioral therapy (CBT)en_US
dc.subjectControlled exposureen_US
dc.subjectVirtual realityen_US
dc.subjectVRen_US
dc.subjectExperiental learningen_US
dc.titleİş kazalarının önlenmesinde sanala gerçeklik teknolojisi ile deneyimsel öğrenmeen_US
dc.title.alternativeExperiental learning with virtual reality for prevention of occopational accidentsen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar