48-72 aylık çocuklar için LAP-3 gelişim değerlendirme ölçeği’nin geçerlik ve güvenirlik çalışması

Loading...
Thumbnail Image

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği

Access Rights

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Erken çocukluk döneminde çocuğun gelişiminin hızı ve bu dönemdeki gelişim süreçleri ve öğrenme yaşantılarının ileriki yıllara katkısı göz önünde bulundurulduğunda çocuğun gelişiminin değerlendirilmesinin gerekliliği öne çıkmaktadır. Çocukların gelişiminin değerlendirilmesi için araştırmacılar, Ölçeği’nin Türkçe alan yazına kazandırılması amacıyla 48-72 aylık çocuklar için Türkçe uyarlaması yapılan “LAP-3 Gelişim Değerlendirme Ölçeği’nin geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır. Araştırma nicel araştırma türünde tasarlanmıştır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yoluyla oluşturulmuş olup İstanbul ili Kadıköy, Çekmeköy, Sultanbeyli (Anadolu Yakası), Avcılar, Zeytinburnu, Bağcılar (Avrupa Yakası) ilçeleri seçilmiştir. Seçilen yedi okulda eğitim öğretime devam eden ve sınıf öğretmenleri tarafından normal gelişim gösterdiği belirtilen (okul kaydı sırasında herhangi bir tanı aldığı belirtilmemiş ve öğretmenin gelişimini normal olarak değerlendirdiği çocuklar) toplam 351 çocuk çalışma grubuna dahil edilmiştir. Araştırma kapsamında veriler; araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu, LAP-3 Gelişim Değerlendirme Ölçeği (The Learning Accomplishment Profile-3rd Edition) kullanılarak toplanmıştır. Kriter geçerliği için Marmara Gelişim Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler uygun bir istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bütününde elde edilen sonuçlar göz önüne alındığında LAP-3 Gelişim Değerlendirme Ölçeği’nin Türk çocukları için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu görülmüştür.
Considering the speed of development of the child in the early childhood period and the contribution of developmental processes and learning experiences to the future years, the necessity of assessing child development comes to the fore. The objective is to perform validity and reliability study of “LAP-3 Development Assessment Scale” adopted to Turkish for children aged between 48- 72 months. The study is designed as a quantitative study. Study group was formed by sampling and Kadıköy, Çekmeköy, Sultanbeyli (Anatolian Side), Avcılar, Zeytinburnu, Bağcılar (European Side) districts of İstanbul province were selected. A total of 351 children who were studying in the seven selected schools and whose teachers stated that they had normal development were included in the study. Data were collected using the personal information form and LAP-3 Development Assessment Scale (LAP-3). For the validity of the criteria, Marmara Development Scale was used. Collected data were analyzed using a relevant statistics package program. Considering the results obtained from the study as a whole, it was found that LAP-3 Development Assessment Scale is a valid and reliable measurement tool for Turkish children.

Description

Keywords

Gelişim, Değerlendirme, LAP-3 gelişim değerlendirme ölçeği, Development, Assessment, LAP-3 development assessment scale

Journal or Series

Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi

WoS Q Value

Scopus Q Value

Volume

2

Issue

1

Citation

Tunçeli, H. İ. ve Zembat, R. (2018). 48-72 aylık çocuklar için LAP-3 gelişim değerlendirme ölçeği’nin geçerlik ve güvenirlik çalışması / Validity and reliability study of LAP-3 development assessment scale for 48-72 months children., Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2(1), s. 86-112.