Bilişsel değerlendirme sistemi (CAS)’nin 66-72 aylık çocukların okul olgunluğunu ölçme düzeyinin incelenmesi

dc.authorid0000-0003-2927-8594en_US
dc.contributor.advisorErgin, Tamer
dc.contributor.authorÖzçelik Matur, Aşkın
dc.date.accessioned2024-07-12T22:35:35Z
dc.date.available2024-07-12T22:35:35Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-09en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Rehberlik Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, 66- 72 aylık çocukların okul olgunluğunu ölçmede Bilişsel Değerlendirme Sistemi (CAS) ve Metropolitan Olgunluk Testi arasında ilişki olup olmadığını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda İstanbul ilinde anasınıfı eğitimi alan 66- 72 aylık toplam 51 öğrenciye Bilişsel Değerlendirme Sistemi (CAS) ile Metropolitan Olgunluk Testi uygulanmıştır. Ayrıca sosyo- demografik bilgiler edinmek amacıyla öğrencilerin velilerine Kişisel Bilgi Formu doldurtulmuştur. Araştırmada iki ölçme aracının puanları normal dağılım göstermediğinden ve ayrıca iki ölçme aracı arasında sıralı ölçekler arasındaki farklar incelendiğinden non- parametrik istatistiksel tekniklerden Wilcoxon Z Testi, Ki Kare Bağımsızlık Testi, Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis Homojenlik Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, Bilişsel Değerlendirme Sistemi (CAS) ve Metropolitan Olgunluk Testi toplam sıralı puan grupları arasında anlamlı bir fark yoktur ve iki testin sonucu birbirine bağımlıdır. İki ölçme aracının alt ölçek sıralı puan grupları arasında anlamlı fark tespit edilmiştir. İki veri toplama aracının da toplam puanlarına göre öğrencilerin okul olgunluğu düzeylerinin; cinsiyete, kardeş sayısına, doğum sırasına, okul türüne, ailenin aylık ekonomik gelir düzeyi, anne ve babanın mezuniyet düzeyine göre farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Bilişsel Değerlendirme Sistemi (CAS)’ nden farklı olarak; Metropolitan Olgunluk Testi’ ne göre, yaş grupları arasında okul olgunluğu düzeyi yaşı büyük olanların lehine istatistiksel olarak anlamlı derecede farklılaşmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to examine whether there is a relationship between the Cognitive Assessment System (CAS) and the Metropolitan Readiness Test in measuring the school readiness of 66-72 months old children. For this purpose, Cognitive Assessment System (CAS) and Metropolitan Readiness Test were applied to 51 students aged 66-72 months who received kindergarten education in Istanbul. In addition, in order to obtain socio-demographic information, the students' parents were asked to fill out the Personal Information Form. Non-parametric statistical techniques Wilcoxon Z Test, Chi-Square Test of Independence, Mann Whitney U Test and Kruskal Wallis Homogeneity Test were used since the scores of the two measurement instruments did not show normal distribution in the study and the differences between the ordinal scales were also examined. According to the results of the study, there is no significant difference between the Cognitive Assessment System (CAS) and Metropolitan Readiness Test total ordinal score groups, and the results of the two tests are interdependent. A significant difference was found between the subscale ordinal score groups of the two measurement tools. According to the total scores of the two data collection tools, the school readiness levels of the students; It has been determined that there is no difference according to gender, number of siblings, birth order, school type, monthly economic income level of the family, and graduation level of the parents. Unlike the Cognitive Assessment System (CAS); According to the Metropolitan Readiness Test, the level of school readiness among age groups differs statistically in favor of the older ones.en_US
dc.identifier.citationÖzçelik Matur, A. (2022). Bilişsel değerlendirme sistemi (CAS)’nin 66-72 aylık çocukların okul olgunluğunu ölçme düzeyinin incelenmesi / Investigation of the level of cognitive assessment system (CAS) to measure the school maturity of children aged 66- 72 months. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12389
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT2446en_US
dc.subjectOkul olgunluğuen_US
dc.subjectHazır bulunuşluken_US
dc.subjectOkula başlamaen_US
dc.subjectMetropolitan olgunluk testien_US
dc.subjectBilişsel değerlendirme sistemi (CAS)en_US
dc.subjectSchool readinessen_US
dc.subjectReadinessen_US
dc.subjectStarting schoolen_US
dc.subjectMetropolitan readiness testen_US
dc.subjectCognitive assessment system (CAS)en_US
dc.titleBilişsel değerlendirme sistemi (CAS)’nin 66-72 aylık çocukların okul olgunluğunu ölçme düzeyinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the level of cognitive assessment system (CAS) to measure the school maturity of children aged 66- 72 monthsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Aşkın_Özçelik_Matur_201149101.pdf
Boyut:
1003.67 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text