Güncel Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitim Alanında Kullanımı Üzerine Bir İnceleme

dc.authorid0000-0003-3832-9023en_US
dc.date.accessioned2024-07-12T20:39:49Z
dc.date.available2024-07-12T20:39:49Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Güzel Sanatlar Fakültesi, Çizgi Film ve Animasyon Bölümüen_US
dc.description.abstractArtırılmış gerçeklik (AG) teknolojisinin popülerliği eğlence sektörü bağlamında olsa da, tıptan mühendisliğe, mimariden sanata, otomotivden eğitim sektörlerine kadar yayılan geniş bir alanda hizmet vermekte ve hızla çeşitlenmektedir. Artırılmış gerçeklik alanındaki gelişmeler bu denli geniş bir alana yayılırken eğitim alanındaki bilinirliği ve aktif kullanımının henüz yaygınlaşmamış olması dikkat çekicidir. Dolayısıyla bu araştırma, artırılmış gerçeklik teknolojisinin yeni gelişen teknolojiler ve yeni neslin talepleri doğrultusunda değişen eğitim alanında faaliyet gösteren uygulamalarına odaklanmaktadır. Araştırma, eğitimin yeni gelişen teknolojilerin işlevselliğinden faydalanarak zenginleşmesi gerekliliğine işaret ederek, bu alanda işlev gösteren güncel artırılmış gerçeklik uygulamalarını tanıtmayı ve özellikle eğitimciler arasındaki bilinirliğini artırmayı hedeflemektedir.en_US
dc.description.abstractHowever augmented reality (AR) applications gained its popularity with entertainment business, AR has a wide range of usage on the fields like medicine, engineering, architecture, art, automotive industry and education. While AR has a huge increasing in variety, It is noteworthy that the awareness and active usage of these educational AR applications doesn’t spread at all. Therefore, this research is focusing on the recent AR applications for education practice which transforming by the emerging technologies and demands of the new generations. Purpose of this research is indicating the necessity for enrichment the education with the advantage of functionality of the new technologies and give an introduction on AR practices in educational area than increase awareness especially among educators.en_US
dc.identifier.citationUzun Hazneci, Ö. (2019). Güncel Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitim Alanında Kullanımı Üzerine Bir İnceleme / A Study on Educational Usage of Recent Augmented Reality Applications. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100.Yıl Eğitim Sempozyumu, Ondokuz Mayıs Üniversitesi. s. 499-508.en_US
dc.identifier.endpage508en_US
dc.identifier.isbn978-605-69882-2-6
dc.identifier.startpage499en_US
dc.identifier.urihttp://u100es.omu.edu.tr/Content_Files/Content/u100es%20Tam%20Metin%204.%20B%C3%B6l%C3%BCm.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1216
dc.institutionauthorUzun Hazneci, Özlem
dc.language.isotren_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofOndokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100.Yıl Eğitim Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY03163
dc.subjectArtırılmış gerçekliken_US
dc.subjectYeni teknolojileren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectAugmented Realityen_US
dc.subjectEmerging technologiesen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.titleGüncel Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitim Alanında Kullanımı Üzerine Bir İncelemeen_US
dc.title.alternativeA Study on Educational Usage of Recent Augmented Reality Applicationsen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar