Sınıf öğretmeni adaylarının fen bilgisi derslerine yönelik tutumları ve fen eğitimine yansımaları
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmanın amacı; Sınıf öğretmeni adaylarının fen bilgisine yönelik tutumlarını incelemektir. Çalışmada, Buca Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Ana bilim dalı üçüncü sınıfında okuyan 144 öğretmen adayına fen bilgisine yönelik tutum ölçeği uygulanmıştır. 2000-2001 öğretim yılı güz döneminde Fen Bilgisi Öğretimi-1 dersini alan öğrencilere dersten önce ve sonra ölçek uygulanmıştır. Elde edilen veriler üzerinde SPSS 10.0 paket programı kullanılarak; ANOVA, t-testi analizleri yapılmış ve yorumlanmıştır.
The purpose of this study is to investigate the attitudes towards science among preservice elementary teachers. In the study, an attitude scale for science were administered 144 students who were in the third class of Elementary Teacher Education Department in Buca Faculty of Education. They were attending 'Teaching Science-I' course during the fall semester in 2000-2001. Attitude scale wasapplied before and after the course. Analysis of data was made by SPSS 10.0 and interpreted by using of ANOVA and t-test.
The purpose of this study is to investigate the attitudes towards science among preservice elementary teachers. In the study, an attitude scale for science were administered 144 students who were in the third class of Elementary Teacher Education Department in Buca Faculty of Education. They were attending 'Teaching Science-I' course during the fall semester in 2000-2001. Attitude scale wasapplied before and after the course. Analysis of data was made by SPSS 10.0 and interpreted by using of ANOVA and t-test.
Açıklama
Tam metin/Full text
Anahtar Kelimeler
Fen eğitimi, Sınıf öğretmeni adaylarının fene yönelik tutumları, Science education, Attitudes towards science among pre-service elementary teachers
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Hamurcu, H. ve Özyılmaz, G. (2001). Sınıf öğretmeni adaylarının fen bilgisi derslerine yönelik tutumları ve fen eğitimine yansımaları. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (299-308 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.