Sınıf öğretmeni adaylarının fen bilgisi derslerine yönelik tutumları ve fen eğitimine yansımaları

Küçük Resim Yok

Tarih

2001

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu çalışmanın amacı; Sınıf öğretmeni adaylarının fen bilgisine yönelik tutumlarını incelemektir. Çalışmada, Buca Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Ana bilim dalı üçüncü sınıfında okuyan 144 öğretmen adayına fen bilgisine yönelik tutum ölçeği uygulanmıştır. 2000-2001 öğretim yılı güz döneminde Fen Bilgisi Öğretimi-1 dersini alan öğrencilere dersten önce ve sonra ölçek uygulanmıştır. Elde edilen veriler üzerinde SPSS 10.0 paket programı kullanılarak; ANOVA, t-testi analizleri yapılmış ve yorumlanmıştır.
The purpose of this study is to investigate the attitudes towards science among preservice elementary teachers. In the study, an attitude scale for science were administered 144 students who were in the third class of Elementary Teacher Education Department in Buca Faculty of Education. They were attending 'Teaching Science-I' course during the fall semester in 2000-2001. Attitude scale wasapplied before and after the course. Analysis of data was made by SPSS 10.0 and interpreted by using of ANOVA and t-test.

Açıklama

Tam metin/Full text

Anahtar Kelimeler

Fen eğitimi, Sınıf öğretmeni adaylarının fene yönelik tutumları, Science education, Attitudes towards science among pre-service elementary teachers

Kaynak

Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Hamurcu, H. ve Özyılmaz, G. (2001). Sınıf öğretmeni adaylarının fen bilgisi derslerine yönelik tutumları ve fen eğitimine yansımaları. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (299-308 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.