Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi öğrencilerine sanat etkinliği uygulamalarındaki yeterlilik düzeyi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi öğrencilerine sanat eğitimi uygulamalarındaki yeterlilik düzeyi planlama ve uygulama düzeylerini belirlemektir. Yöntem: Nitel araştırma yönteminde gerçekleştirilecek olan çalışmada görüşme ve doküman analizi tekniği kullanılacaktır. Çalışmanın örneklemini Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürlüğü Şahinbey ve Şehitkamil ilçesinde yer alan anaokulları arasından rastgele seçilen dört bağımsız anaokulundan çalışmaya gönüllü katılan sekiz okul öncesi öğretmeni oluşturacaktır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış “Sanat Görüşme Formu” ve “Sanat Etkinlik Planı Analiz Formu” kullanılacaktır. Sanat Etkinliği Görüşme Formu iki bölümden oluşmaktadır. Formun birinci bölümünde öğretmenlerin kişisel bilgilerinin yer aldığı beş soru bulunmaktadır. İkinci bölümde ise öğretmenlerin sanat etkinliğini planlama ve uygulama düzeylerine ilişkin yarı yapılandırılmış soru çeşitleri bulunmaktadır. Sanat Etkinlik Planı Analiz Formu ise öğretmenlerin deney etkinlik planlarını analiz etmeye yönelik gözlem durumundan oluşmaktadır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi eğitim, Sanat eğitimi, Öğretmen tutumu, Yeterlilik düzeyi
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Yalım, S., Doğanlar, E. N., Yaşar, M., Başkaya, C., Cansız, E., Tütüncüler, A., Baraklı, Y. ve Bayram, Ö. F. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi öğrencilerine sanat etkinliği uygulamalarındaki yeterlilik düzeyi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.