Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi öğrencilerine sanat etkinliği uygulamalarındaki yeterlilik düzeyi
No Thumbnail Available
Date
2019
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Maltepe Üniversitesi
Access Rights
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
Amaç: Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi öğrencilerine sanat eğitimi uygulamalarındaki yeterlilik düzeyi planlama ve uygulama düzeylerini belirlemektir. Yöntem: Nitel araştırma yönteminde gerçekleştirilecek olan çalışmada görüşme ve doküman analizi tekniği kullanılacaktır. Çalışmanın örneklemini Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürlüğü Şahinbey ve Şehitkamil ilçesinde yer alan anaokulları arasından rastgele seçilen dört bağımsız anaokulundan çalışmaya gönüllü katılan sekiz okul öncesi öğretmeni oluşturacaktır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış “Sanat Görüşme Formu” ve “Sanat Etkinlik Planı Analiz Formu” kullanılacaktır. Sanat Etkinliği Görüşme Formu iki bölümden oluşmaktadır. Formun birinci bölümünde öğretmenlerin kişisel bilgilerinin yer aldığı beş soru bulunmaktadır. İkinci bölümde ise öğretmenlerin sanat etkinliğini planlama ve uygulama düzeylerine ilişkin yarı yapılandırılmış soru çeşitleri bulunmaktadır. Sanat Etkinlik Planı Analiz Formu ise öğretmenlerin deney etkinlik planlarını analiz etmeye yönelik gözlem durumundan oluşmaktadır.
Description
Keywords
Okul öncesi eğitim, Sanat eğitimi, Öğretmen tutumu, Yeterlilik düzeyi
Journal or Series
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Value
Scopus Q Value
Volume
Issue
Citation
Yalım, S., Doğanlar, E. N., Yaşar, M., Başkaya, C., Cansız, E., Tütüncüler, A., Baraklı, Y. ve Bayram, Ö. F. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi öğrencilerine sanat etkinliği uygulamalarındaki yeterlilik düzeyi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.