Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde kullandıkları stratejiler
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Öğretmenlerin sınıf yönetimi, eğitim öğretim etkinliklerinin sağlıklı yürütülmesinde, çocukların akademik ve sosyal başarılarının artmasında ve çocukların yaşam becerileri kazanmasında önemli yer tutmaktadır. Sınıf yönetimini sağlarken öğretmenler verimli bir eğitim ortamı oluşturmak için kendilerine has stratejiler kullanırlar. Bu nedenle bu araştırma; okul öncesi eğitim kurumlarında çalışmakta olan okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde kullandıkları stratejileri ortaya koymayı amaçlamıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılı içerisinde Eskişehir il merkezinde bulunan 2 bağımsız anaokulu, 2 ilkokula bağlı anasınıfında görev yapan 12 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında araştırma kapsamına alınan okul öncesi öğretmenleri hakkında demografik bilgileri elde etmek amacı ile araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeler öğretmenler ile yüz yüze ve ortalama 15 dakika yapılarak gerçekleştirilmiştir. Soruların kapsam geçerliliği için araştırmacıların hazırladığı 9 soru, 3 alan uzmanından görüş alınarak yeniden düzenlenmiştir. Veri kaybını önlemek için ses kaydı alınmıştır. Görüşme yoluyla toplanan verilerin analizinde betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Görüşme yoluyla elde edilen veriler temalar altında gruplandırılmış ve araştırmacılar tarafından ayrı ayrı kodlanmıştır. Elde edilen kodlamaların karşılaştırılması yapılarak uzlaşmaya varılmış ve tek bir kodlama tablosu elde edilmiştir. Araştırmada öğretmenlerin görüşlerinden doğrudan alıntılara yer verilmiştir. Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimini sağlamak amacıyla şu yöntemleri kullandıkları belirlenmiştir: Dönem başında ailelerle toplantı yapılması; okulun ilk haftası sınıf kurallarını belirleme, bu kuralların şarkı-oyun gibi etkinliklerle kazandırılması; parmak oyunlarını kullanılması, zil, kum saati, pano gibi materyallerin kullanılması; Türkçe- Dil etkinliklerinde hikayeleştirerek gibi stratejileri kullandıklarını belirtmişlerdir. Araştırma sonucu değerlendirildiğinde öğretmenlerin sınıf yönetimine yönelik çok fazla strateji dile getiremedikleri, söylenen stratejilerin ise sınırlı olduğu görülmüştür.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Sınıf yönetimi, Okul öncesi öğretmeni, Sınıf yönetimi stratejileri, Sınıf kuralları
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Burak, S., Ergül, N. ve Çelik, Z. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde kullandıkları stratejiler. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.