Okul öncesi dönem çocuklarının sosyal konumlarının serbest zamandaki akran ilişkilerine yansıması
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Okul öncesi dönem sosyalleşme sürecinde önemli adımların atıldığı temel sosyal becerilerin kazanıldığı dönemdir. Çocuğun okul öncesi eğitim kurumuna başlamasıyla birlikte topluma uyum süreci ve toplum içerisinde kendini ifade becerileri gelişmeye başlar. Bu becerilerin olumlu yönde gelişmesi çocuğun bu dönemde alacağı eğitimin niteliğiyle doğru orantılıdır. Okul öncesi eğitim çocukların sosyal becerilerinin gelişiminin desteklenmesi için en etkili ve uygun ortamdır. Eğitim kurumuna devam eden okul öncesi dönem çocuğu, ailesinden sonra öğretmenleri ve akranları ile yoğun bir sosyalleşme sürecine başlar. Okul öncesi dönemdeki akran ilişkilerinin çocuğun ruhsal, duygusal, sosyal gelişim alanları üzerindeki etkisi bilinmektedir. Çocuğun davranışları akran ilişkilerinin niteliğini büyük ölçüde belirler. Bu doğrultuda araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 48-60 aylık çocukların sosyal konumlarının (popüler, reddedilen gibi) belirlenerek bu konumlarının çocukların serbest zamandaki akran ilişkilerine yansımasını incelemektir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi, Sosyal konum, Akran ilişkisi, Serbest zaman
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Yıldırım, B., Oktay, C. ve Gündağ, Z. E. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarının sosyal konumlarının serbest zamandaki akran ilişkilerine yansıması. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.