Okul öncesi dönem çocuklarının sosyal konumlarının serbest zamandaki akran ilişkilerine yansıması
Tarih
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Okul öncesi dönem sosyalleşme sürecinde önemli adımların atıldığı temel sosyal becerilerin kazanıldığı dönemdir. Çocuğun okul öncesi eğitim kurumuna başlamasıyla birlikte topluma uyum süreci ve toplum içerisinde kendini ifade becerileri gelişmeye başlar. Bu becerilerin olumlu yönde gelişmesi çocuğun bu dönemde alacağı eğitimin niteliğiyle doğru orantılıdır. Okul öncesi eğitim çocukların sosyal becerilerinin gelişiminin desteklenmesi için en etkili ve uygun ortamdır. Eğitim kurumuna devam eden okul öncesi dönem çocuğu, ailesinden sonra öğretmenleri ve akranları ile yoğun bir sosyalleşme sürecine başlar. Okul öncesi dönemdeki akran ilişkilerinin çocuğun ruhsal, duygusal, sosyal gelişim alanları üzerindeki etkisi bilinmektedir. Çocuğun davranışları akran ilişkilerinin niteliğini büyük ölçüde belirler. Bu doğrultuda araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 48-60 aylık çocukların sosyal konumlarının (popüler, reddedilen gibi) belirlenerek bu konumlarının çocukların serbest zamandaki akran ilişkilerine yansımasını incelemektir.