Velilerin pandemi dönemindeki uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüş ve deneyimleri (İstanbul Ümraniye İlçesi örneği)

Küçük Resim Yok

Tarih

2022

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu araştırmanın temel amacı pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin ikinci yılında hibrit eğitimin uygulandığı 2020-2021 eğitim yılındailkokul öğrenci velilerinin, zorunlu yaşanan uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüş ve deneyimlerinin değerlendirilmesidir. Bu çalışmada; pandemi dönemindeki zorunlu uzaktan eğitim sürecinde, velilerin yaşadıkları sorunları, zorlandıkları boyutları, velilerin etkilendikleri olumlu ve olumsuz tarafları, sürecin sağlıklı işlemesine ilişkin velilerin uzaktan eğitim ile ilgili görüş ve deneyimlerini belirleyebilmek amacıyla araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları İstanbul İli Anadolu Yakasındaki devlete bağlı ilkokul 1. 2. 3. ve 4. sınıflarda öğrencisi bulunan, farklı gelir düzeyine ve demografik özelliklere sahip öğrenci velileridir. Katılımcıların görüşlerini, deneyimlerini, tutum ve düşüncelerini, yorumlarını derinlemesine belirleyebilmek adına araştırmacı tarafından geliştirilmiş 14 soruluk yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler tematik içerik analizi tekniğine göre çözümlenmiştir. Velilerle yapılan görüşmede velilerin neredeyse tamamının yeterli dijital kaynaklara sahip oldukları, velilerin uzaktan eğitime ilişkin geçmiş deneyimlerinin farklılaştığı, velilerin pandemi süreciyle birlikte yaşamlarının genelinde bir değişim olduğu, uzaktan eğitimde kullanılan ders içeriklerini yeterli bulduğu bir kısmının da yetersiz bulduğu görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin uzaktan eğitimde motivasyon, dikkat-odaklanma ve duygusal sorunların yaşandığı belirtilmiştir. Bu bulgulardan yola çıkarak uzaktan eğitimde başlarda sıkıntı yaşasalar da süreç sonunda uyum sağladıkları, bazı velilerin uzaktan eğitim tecrübesi olmayanların hazırlıksız yakalandıkları, ders içerikleri yeterince eğlenceli ve zengin olmadığı için de öğrencilerin katılımında sorun yaşadığı sonucuna ulaşılmıştır.Ayrıca uzaktan eğitimin zaman açısından kolaylık sağladığı ancak veli görüşlerine göre ekran ya da dijital bağımlılığa da yol açabileceğine değinilmiştir.
The primary purpose of this research is to evaluate the views and experiences of the parents of primary school students regarding the compulsory distance education process in the 2020-2021 academic year, when hybrid education was implemented in the second year of the pandemic period distance education process.This research utilized the case study method to identify parents’ views and experiences of the problems experienced by themselves, the challenges, positive and negative aspects of the process, and how the process could be handled in a healthy manner in regard to the distance education process during the pandemic. The participants included parents of different income levels and demographics whose children are attending the first, second, third, and fourth grades of public primary schools on the Anatolian side of İstanbul province. A 14-question semi-structured interview form developed by the researcher was applied to identify participants’ views, experiences, attitudes, and thoughts in depth. The data obtained were analyzed according to the thematic content analysis technique. As seen in the interviews performed with the parents, almost all of them had adequate digital sources, they had different past experiences of distance education, there was an overall change in their lives with the pandemic, and some of them found the course contents used in the distance education sufficient while others did not. The parents also reported that the students had problems with motivation, attention-focusing, and emotional issues in distance education. Based on these findings, it was concluded that although parents had problems early in distance education, they adapted to it towards the end, some of the parents who did not have any experience with distance education were caught unprepared, the students had problems with attendance due to lack of fun and rich course content. In addition, it was mentioned that distance education provides convenience in terms of time, but it can also lead to screen or digital addiction according to parents' opinions.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Pandemi, Uzaktan Eğitim, Veli, Çevrimiçi öğrenme, Öğrenci, Pandemic, Distance education, Parent, Online learning, Student

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Otçeken, H. S. (2022). Velilerin pandemi dönemindeki uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüş ve deneyimleri / Parental views and experiences of distance education during the pandemic process: the case of Istanbul Umraniye district (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.