Wechat and its penetration into the daily life of chinese social media and integration with the real world
Küçük Resim Yok
Tarih
2016
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
ln the era of technology, social media is indispensable in terms of communication. Some criticisms tend to pass judgments on the virtual world. owing the lack ol tangible expressions of emotion to the intruding of social media. Nevertheless, in recent years, WeChat, a mobile instant text and voice messaging communication service in China, has developed from a mere communacation platform to a tool applicable for various other parts of daily life. This research is based on this status quo. This study explores the new and creative methods of combining social media wi|h the reality used by WeChat, performing an updated overview of the current relationship between social media and the chinese. The research is to elucidate that WeChat penetrates to the daily life of Chinese not only in the aspect of basic communication. The research is mainly conducted by typical case studies: First of all. WeChat users, the number of which has exceeded 0.5 billion, can subscribe to wechat official accounts for free, acquiring diflerent kinds of posts on a regular basis. The system of official accounts is a consolidation of newspaper, magazines and columns of independent writers. Thus, it becomes the main source of reading material for WeChat users. Second, with the function of HongBao, which allows users to transfer money to their friends from their bound bank account, WeChat kept abreast of the era of mobile payment. Meanwhile, it has become a trend to purchase with WeChat at a simple scan of the QR code. Such cases show how this new mode of payment facilitates people's life. The cases above demonstrate that the influence of wechat in terms of information access and mobile payment has to a great extent, integrated WeChat into the daily life of a majority of Chinese, indicating the coordination of social media and the reality.
Teknoloji çağında, sosyal medya iletişimin vazgeçilmez unsurudur. Kimi eleştiriler sanal dünyayı, duyguların maddi ifadesinin eksikliği ve sosyal medyanın zorla yaşamımıza girmesi gibi sebeplerle yargılama eğilimindedir. Bununla birlikte, son yıllarda Çin'de anlık mobil yazılı ve sesli mesaj servisi olan WeChat, yalnızca bir iletişim platformu olmanın ötesine geçerek gündelik yaşamın diğer alanlarında da kullanılabilen bir uygulama geliştirmiştir. Bu araştırma, söz konusu mevcut durum temelinde şekillenmiştir. Çalışma, Çin ve sosyal medya arasındaki mevcut ilişkiye güncellenmiş bir bakış açısı getirerek, WeChat tarafından kullanılan gerçeklik ile sosyal medya ilişkisini birleştiren yaratıcı ve yeni metotları araştırmaktadır. Araştırma. WeChat'in temel iletişimin yanında gündelik hayata da nüfuz etmesi meselesini açıklığa kavuşturmaktadır. Araştırma. ağırlıklı olarak tipik vaka çalışmalarıyla gerçekleşmiştir: Her şeyden önce, yarım milyonu bulan wechat kullanıcıları ücretsiz olarak üye olabilmektedir ve düzenli olarak çeşitli türde gönderiler almaktadır. Resmi hesaplar sistemi gazete, dergi ve bağımsız yazarlar tarafından yazılan köşe yazılarının bir araya gelmesiyle oluşmuştur, Briylece. WeChat kullanıcılarının başlıca okuma materyalleri meydana getirmektedir. İkincisi, para transferine izin veren HongBao fonksiyonu ile, WeChat mobil ödeme dönemine ayak uydurmaktadır. Bu arada, 0R kodu kullanılarak wechat ile satın alma bir trend haline gelmiştir. Bu gibi durumlar, yeni tür ödeme sistemlerinin kişilerin hayatını nasıl kolaylaştırdığını göstermektedir. Vakalar şunu göstermektedir: Bilgi erişimi ve mobil ödeme açısından WeChat'in etkisi, büyük oranda, Çin'de çoğunluğun gündelik hayatına entegre olmasından ileri gelmektedir; bu da gerçeklik ve sosyal medya koordinasyonunu göstermektedir.
Teknoloji çağında, sosyal medya iletişimin vazgeçilmez unsurudur. Kimi eleştiriler sanal dünyayı, duyguların maddi ifadesinin eksikliği ve sosyal medyanın zorla yaşamımıza girmesi gibi sebeplerle yargılama eğilimindedir. Bununla birlikte, son yıllarda Çin'de anlık mobil yazılı ve sesli mesaj servisi olan WeChat, yalnızca bir iletişim platformu olmanın ötesine geçerek gündelik yaşamın diğer alanlarında da kullanılabilen bir uygulama geliştirmiştir. Bu araştırma, söz konusu mevcut durum temelinde şekillenmiştir. Çalışma, Çin ve sosyal medya arasındaki mevcut ilişkiye güncellenmiş bir bakış açısı getirerek, WeChat tarafından kullanılan gerçeklik ile sosyal medya ilişkisini birleştiren yaratıcı ve yeni metotları araştırmaktadır. Araştırma. WeChat'in temel iletişimin yanında gündelik hayata da nüfuz etmesi meselesini açıklığa kavuşturmaktadır. Araştırma. ağırlıklı olarak tipik vaka çalışmalarıyla gerçekleşmiştir: Her şeyden önce, yarım milyonu bulan wechat kullanıcıları ücretsiz olarak üye olabilmektedir ve düzenli olarak çeşitli türde gönderiler almaktadır. Resmi hesaplar sistemi gazete, dergi ve bağımsız yazarlar tarafından yazılan köşe yazılarının bir araya gelmesiyle oluşmuştur, Briylece. WeChat kullanıcılarının başlıca okuma materyalleri meydana getirmektedir. İkincisi, para transferine izin veren HongBao fonksiyonu ile, WeChat mobil ödeme dönemine ayak uydurmaktadır. Bu arada, 0R kodu kullanılarak wechat ile satın alma bir trend haline gelmiştir. Bu gibi durumlar, yeni tür ödeme sistemlerinin kişilerin hayatını nasıl kolaylaştırdığını göstermektedir. Vakalar şunu göstermektedir: Bilgi erişimi ve mobil ödeme açısından WeChat'in etkisi, büyük oranda, Çin'de çoğunluğun gündelik hayatına entegre olmasından ileri gelmektedir; bu da gerçeklik ve sosyal medya koordinasyonunu göstermektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
International Faculty of Communication Student Congress 2016
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Bingxuan, Y. (2016). Wechat and its penetration into the daily life of chinese social media and integration with the real world / Wechat uygulaması, Çin'de sosyal medyanın güncelik yaşama nüfuzu gerçek dünya ile entegrasyonu. International Faculty of Communication Student Congress 2016, Maltepe Üniversitesi. s. 13-14.