Salgın (Covid-19) sürecinde uzaktan eğitimde sınıf öğretmenlerinin yaşadığı sorunların belirlenmesi

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2022

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

2019- 2020 eğitim- öğretim yılı sürmekte iken tüm Dünya’yı etkisi altına alan salgın (covid-19) vakaları 11 Mart 2020 tarihinde Türkiye’de görülmeye başlanmıştır. Hastalık bulaşma ihtimalînin azaltılabilmesi için pek çok kurum gibi okullar da kapatılmıştır. Bu kapanma sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına geçiş yapılmıştır. Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin salgın (covid-19) sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar incelenmiş, sınıf öğretmenlerinin hazırbulunuşluk durumları, uzaktan eğitime uyum süreci, uzaktan eğitim ile yüz yüze eğitime dair kıyaslamaları ve karşılaştıkları sorunlara yönelik olarak uyguladıkları çözüm önerileri sunulmuştur. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmış, araştırmacının 54 maddeden oluşan anketin uygulanması ile veriler toplanmıştır. Araştırmada İstanbul ili Maltepe ilçesinde bulunan devlet ilkokullarında görev yapmakta olan sınıf öğretmenleri ile çalışılmıştır. Ankete 229 öğretmen katılım sağlamıştır. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin salgın (covid-19) sürecinde karşılaştıkları sorunlar teknik aksaklık ve sistem kaynaklı sorunlar; süre kullanımı, sınıf ortamı düzenlemesi, davranış düzenlemesi, plan- program düzenlemesi, ilişki düzenlemesi alt başlıkları altında sınıf yönetimi sorunları; veli kaynaklı sorunlar; maddi kaynaklı sorunlar ve sınıf öğretmenlerinin kişisel motivasyonunu düşüren sorunlar olarak sıralanabileceği görülmüştür.
While the 2019-2020 academic year was underway, the epidemic (covid-19) cases that affected the whole world started to be seen in Turkey on March 11, 2020. In order to prevent the possibility of disease transmission, schools, like many other institutions, were closed. During this closure period, a transition to distance education applications was made. In this study, the problems faced by primary school teachers in distance education practices during the epidemic (covid-19) process were examined, the preparedness of teachers, the process of adaptation to distance education, the comparison of distance education and face-to-face education and the solutions they applied for the problems they faced were presented. The descriptive survey model was used in the research, and the data were collected by applying the questionnaire prepared by the researcher in a 5-point Likert scale consisting of 54 items. In the research, teachers working in public primary schools in Maltepe district of Istanbul were studied. 229 teachers participated in the survey. As a result of this research, the problems faced by primary school teachers during the epidemic (covid-19) process have been stated and listed as follows; technical glitches and system-related problems, time management, classroom environment regulation, behavioral regulation, planning and scheduling, class management problems under the subheading of relationship regulation; parent-related problems; financial problems and the problems that reduce the personal motivation of teachers.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Salgın (Covid-19), Uzaktan eğitim, Sınıf öğretmenleri, Epidemic (Covid-19), Distance education, Classroom teachers

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Kayıran Gürdil, B. (2022). Salgın (covid-19) sürecinde uzaktan eğitimde sınıf öğretmenlerinin yaşadığı sorunların belirlenmesi / Determining the problems faced by classroom teachers in distance education during the epidemic (Covid-19) process. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.