Arama motorlarında kullanılan arama robotu mimarilerinin incelenmesi ve url atama için yeni bir yaklaşım sunulması

dc.contributor.advisorErdoğan, Şenol Zafer
dc.contributor.authorKaraca, Ahmet Erdem
dc.date.accessioned2024-07-12T22:19:37Z
dc.date.available2024-07-12T22:19:37Z
dc.date.issued2012en_US
dc.date.submitted2012en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractGünümüzde her gün katlanarak büyümeye devam eden internetteki web sayfaları, insanların bilgi üretmedeki hızını gösterir olmuştur. Üretilen bu bilgi miktarı o kadar büyük seviyelere ulaşmıştır ki aranılan doğru bilgiye ulaşmak imkânsız bir hal almıştır. Doğru bilgiye ulaşmak için ortaya konulan yöntemlerden biride arama motorlarıdır. İnsanlara aradıkları bilgiyi bulmalarında yardımcı olmuştur. Arama motorları, web sayfalarını bulmak ve içeriklerini öğrenmek için arama robotlarını kullanırlar. Web botları sayfaların içeriklerini tarar ve ziyaret edilecek başka sayfaları indekslerler. Bu tez kapsamında arama robotu mimarileri incelenmiş ve bir sonraki ziyaret edilecek adresin bulunmasında daha popüler olan adresin seçimine öncelik veren bir model geliştirilmiştir. Bu tez 2012 yılında yapılmıştır ve 71 sayfadan oluşmaktadır.en_US
dc.description.abstractNowadays, the number of web sites on the internet that keep on growing increasingly has begun to indicate the speed of people to generate information. The amount of information produced has reached such a huge amount that it has become impossible to find out the right information. One of the methods that have been put forwarded to reach the right information is Search Engines. They help people to find the information they look for. Search Engines usually make use of Search Robots to find the web sites and learn their contents. Web robots scan the contents of the web sites and index the other ones that will be visited. In the light of this thesis, the architectural establishments of Search Robots have been examined and a specific model that prioritizes the choice of popular web address in finding the visited web address has been developed. This thesis has been completed in 2012 and consists of 71 pages.en_US
dc.identifier.citationKaraca, A. E. (2012). Arama motorlarında kullanılan arama robotu mimarilerinin incelenmesi ve url atama için yeni bir yaklaşım sunulması / The analysis of the architectural design of search engines that are used in search robots and introducing a new approach for assigning url (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10671
dc.institutionauthorKaraca, Ahmet Erdemen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0698en_US
dc.subjectCrawleren_US
dc.subjectArama robotlarıen_US
dc.subjectArama motorlarıen_US
dc.subjectWeb crawleren_US
dc.subjectWeb spideren_US
dc.subjectSearch enginesen_US
dc.subjectSearch robotsen_US
dc.titleArama motorlarında kullanılan arama robotu mimarilerinin incelenmesi ve url atama için yeni bir yaklaşım sunulmasıen_US
dc.title.alternativeThe analysis of the architectural design of search engines that are used in search robots and introducing a new approach for assigning urlen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar