Okul sosyal çalışması

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2022

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

SOYAÇ bünyesinde sürdürülen okul temelli toplum çalışmaları kapsamında ‘Okuldayız: Üsküdar Projesi’nde aile-okul-toplum etkileşiminden hareketle okul sosyal çalışması yürütülmüştür. Bu çalışmada ekolojik sistem yaklaşımına uygun olarak çocuğun gerek okul içinde gerekse okul dışında etkileşim içinde olduğu mikro, mezzo ve makro düzeyde tüm sistemler analiz edilip çocuğun yüksek yararı gözetilmiştir. Okul içinde okul sosyal çalışmasının yanı sıra ailelerle çalışma, toplumla işbirliği ve kurumlararası koordinasyon sağlanmıştır. Çocuğun psiko-sosyal gelişim özelliklerinin ve gereksinimlerinin anlaşılabilmesi; okul içinde çocuğun sosyalleşmesini olumsuz etkileyen ve sosyal dışlanmaya uğramasına neden olan faktörlerin tespit edilebilmesi; suça sürüklenmesine etki edebilecek davranış kalıplarının fark edilebilmesi ve okul terki riskinin önlenebilmesi için çözüm odaklı ve güçlendirmeyi hedefleyen bir anlayışla öğretmenler ve diğer okul çalışanları ile bilgi alışverişi sağlanmış ve işbirliği yapılmıştır. Uygulamalı okul sosyal çalışmasında on Sosyal Hizmet Bölümü öğrencisi ve üç Sosyal Hizmet Bölümü mezunu düzenli süpervizyonla desteklenerek sınıf ve aile ekiplerinde yer almışlardır. Her sınıfın sorumlusu Sosyal Hizmet Bölümü öğrencisi, içinde sınıf öğretmeninin de olduğu sınıf ekibi ile birlikte çocukları takip etmiştir. Ulaşılamayan ve/veya çeşitli psiko-sosyal sorunlarla karşı karşıya kalan çocuklar ilgili kurumlara ve uzmanlara yönlendirilmiştir. Uygulamalı okul sosyal çalışmasında çocukların eğitim hakkına ulaşmasını engelleyecek/güçleştirecek nedenlerin yarattığı olumsuz etkileri ortadan kaldırmayı amaçlayan müdahalelerde bulunulmuştur. Okul içinde bireysel ve kültürel farklılıkları tanıyan, bu farklılıkları kültürel bir zenginlik olarak gören, okul içinde çalışan tüm profesyonellerin kültürel yetkinliğini önemseyen, kaynaklara erişim konusunda sosyal adalet anlayışını benimseyen bakış açısıyla çocukların ve ailelerin uluslararası ve ulusal mevzuatlara uygun olarak eğitim, sağlık ve sosyal hizmetlerden yaralanma hakkının korunması ve geliştirilmesi için çalışmalar yürütülmüştür...

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul sosyal çalışması, Aile çalışması, Kurumlararası koordinasyon, Kültürel yetkinlik

Kaynak

Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri''

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Bağdatlı Vural, N. (2022). Okul sosyal çalışması. Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (18-19 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.