Okul sosyal çalışması
Yükleniyor...
Tarih
2022
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
SOYAÇ bünyesinde sürdürülen okul temelli toplum çalışmaları kapsamında ‘Okuldayız: Üsküdar Projesi’nde aile-okul-toplum etkileşiminden hareketle okul sosyal çalışması yürütülmüştür. Bu çalışmada ekolojik sistem yaklaşımına uygun olarak çocuğun gerek okul içinde gerekse okul dışında etkileşim içinde olduğu mikro, mezzo ve makro düzeyde tüm sistemler analiz edilip çocuğun yüksek yararı gözetilmiştir. Okul içinde okul sosyal çalışmasının yanı sıra ailelerle çalışma, toplumla işbirliği ve kurumlararası koordinasyon sağlanmıştır. Çocuğun psiko-sosyal gelişim özelliklerinin ve gereksinimlerinin anlaşılabilmesi; okul içinde çocuğun sosyalleşmesini olumsuz etkileyen ve sosyal dışlanmaya uğramasına neden olan faktörlerin tespit edilebilmesi; suça sürüklenmesine etki edebilecek davranış kalıplarının fark edilebilmesi ve okul terki riskinin önlenebilmesi için çözüm odaklı ve güçlendirmeyi hedefleyen bir anlayışla öğretmenler ve diğer okul çalışanları ile bilgi alışverişi sağlanmış ve işbirliği yapılmıştır. Uygulamalı okul sosyal çalışmasında on Sosyal Hizmet Bölümü öğrencisi ve üç Sosyal Hizmet Bölümü mezunu düzenli süpervizyonla desteklenerek sınıf ve aile ekiplerinde yer almışlardır. Her sınıfın sorumlusu Sosyal Hizmet Bölümü öğrencisi, içinde sınıf öğretmeninin de olduğu sınıf ekibi ile birlikte çocukları takip etmiştir. Ulaşılamayan ve/veya çeşitli psiko-sosyal sorunlarla karşı karşıya kalan çocuklar ilgili kurumlara ve uzmanlara yönlendirilmiştir. Uygulamalı okul sosyal çalışmasında çocukların eğitim hakkına ulaşmasını engelleyecek/güçleştirecek nedenlerin yarattığı olumsuz etkileri ortadan kaldırmayı amaçlayan müdahalelerde bulunulmuştur. Okul içinde bireysel ve kültürel farklılıkları tanıyan, bu farklılıkları kültürel bir zenginlik olarak gören, okul içinde çalışan tüm profesyonellerin kültürel yetkinliğini önemseyen, kaynaklara erişim konusunda sosyal adalet anlayışını benimseyen bakış açısıyla çocukların ve ailelerin uluslararası ve ulusal mevzuatlara uygun olarak eğitim, sağlık ve sosyal hizmetlerden yaralanma hakkının korunması ve geliştirilmesi için çalışmalar yürütülmüştür...
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul sosyal çalışması, Aile çalışması, Kurumlararası koordinasyon, Kültürel yetkinlik
Kaynak
Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri''
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Bağdatlı Vural, N. (2022). Okul sosyal çalışması. Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (18-19 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.