36-72 ay arasındaki çocukların cinsiyete göre sosyal beceri davranışı gösterme durumlarının incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Toplumda bireyler farklı cinsiyet özellikleri, kimlikler ve rollerle birlikte yer almaktadırlar. Bireylerin birbirleri ile iletişim kurmaları, olumlu bazı davranışları göstermeleri sosyal olmanın bir gereğidir. Cinsiyet; kadın ve erkek arasındaki biyolojik, fizyolojik farklılıklardan meydana gelen ayrımdır. Bireyin kendisiyle barışık, kendini ifade etme, çevresindekiler ile iletişim kurma ve içinde bulunduğu guruba uyum sağmak amacıyla sergilediği davranışlar sosyal beceri olarak adlandırılmaktadır. Birey cinsel durumu ne olursa olsun sosyal becerilerini hayatlarında kullanmak zorundadır. Yapılan araştırmalar da cinsiyetin sosyal beceri davranışı göstermelerinde farklılık olduğunu belirtilmiştir. Bireyler bulundukları toplumun cinsiyet normlarına uygun sosyal beceri davranışlarını sergilerler. Amaç: Bu çalışma okul öncesi dönem çocuklarının cinsiyet farkına göre sosyal beceri davranışı gösterme durumlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Kız veya erkek çocukları üzerindeki sosyal beceri farklarına bakılmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi, Cinsiyet, Sosyal beceri
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Koçbıyık, S. (2019). 36-72 ay arasındaki çocukların cinsiyete göre sosyal beceri davranışı gösterme durumlarının incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.