36-72 ay arasındaki çocukların cinsiyete göre sosyal beceri davranışı gösterme durumlarının incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Toplumda bireyler farklı cinsiyet özellikleri, kimlikler ve rollerle birlikte yer almaktadırlar. Bireylerin birbirleri ile iletişim kurmaları, olumlu bazı davranışları göstermeleri sosyal olmanın bir gereğidir. Cinsiyet; kadın ve erkek arasındaki biyolojik, fizyolojik farklılıklardan meydana gelen ayrımdır. Bireyin kendisiyle barışık, kendini ifade etme, çevresindekiler ile iletişim kurma ve içinde bulunduğu guruba uyum sağmak amacıyla sergilediği davranışlar sosyal beceri olarak adlandırılmaktadır. Birey cinsel durumu ne olursa olsun sosyal becerilerini hayatlarında kullanmak zorundadır. Yapılan araştırmalar da cinsiyetin sosyal beceri davranışı göstermelerinde farklılık olduğunu belirtilmiştir. Bireyler bulundukları toplumun cinsiyet normlarına uygun sosyal beceri davranışlarını sergilerler. Amaç: Bu çalışma okul öncesi dönem çocuklarının cinsiyet farkına göre sosyal beceri davranışı gösterme durumlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Kız veya erkek çocukları üzerindeki sosyal beceri farklarına bakılmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi, Cinsiyet, Sosyal beceri

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Koçbıyık, S. (2019). 36-72 ay arasındaki çocukların cinsiyete göre sosyal beceri davranışı gösterme durumlarının incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.