Birleşmiş Milletler bin yıllık kalkınma hedeflerinin erken çocukluk eğitim hizmetlerinde kalite ile ilişkisi

dc.contributor.authorÇapçı, Selvanur
dc.date.accessioned2024-07-12T20:35:14Z
dc.date.available2024-07-12T20:35:14Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractAmaç:BM üyesi ülkeler tarafından 2000 yılında, Binyıllık Kalkınma Hedefi ülkeler için 2015 yılına kadar sürdürülebilir kalkınma ve yoksullukla mücadele alanında sağlanan ilerlemeyi ölçülebilir ve izlenebilir biçimde gösterecek şekilde geliştirilmiştir.Binyıllık Kalkınma Hedeflerinin 2015 yılında yayınlanan ilk 15 yıllık raporlarında her bir maddenin yerine getirilme işlevleri hakkında genel sonuç sunulmuştur.Özellikle eğitim anlamında dünya çapında büyük yol kat edildiği gözler önüne serilmiştir(The Millenium Development Goals Report [MDGs Report], 2015).Bu bağlamda ele alınan erken çocukluk eğitiminde kalite, erken müdahale edilmesi ve kazanılacak her davranışın ileriki yıllara aktarımı açısından önemli yere sahiptir.Okul Öncesi Eğitim’de kalite standartları denildiğinde UNICEF’in Milli Eğitim Bakanlığı ortaklığı ile hazırladığı erken çocukluk eğitim hizmetleri ve kurumlarında kaliteyi yansıtan göstergelerin göz önünde bulundurulması gerekmektedir.Bu göstergeler öğrenme ortamı, eğitim programı, aile ve toplum katılımı, çalışanların niceliği, niteliği ve mesleki gelişimi, çocuk sağlığı, beslenmesi ve güvenliği, yönetim olarak başlıklandırılmıştır(UNICEF, 2015).Özellikle politika sağlayıcıların bu standartları göz önünde bulundurarak program geliştirmeleri;okul yöneticilerinin de programların mevcut standartlar çerçevesinde uygulanması adına etkin planlamalar yapmaları gerekmektedir.Binyıllık Kalkınma Hedefleri kapsamında erken çocukluk eğitimi cinsiyet eşitliği,okullaşma oranı,fiziki ve sosyal nitelik,sağlık,bakım ve beslenme başlıkları raporlaştırılmış ve öneriler sunulmuştur.Türkiye genelinde net okullaşma oranlarında önemli ilerlemeler ile beraber eğitime erişimde toplumsal cinsiyet,ailelerin gelir ve eğitim düzeyi,aile büyüklüğü ve yerleşim yeri gibi faktörler önemini korumaktadır.2010 ve 2015 raporlarının ardından bu nicel değerler yerini niteliksel farkındalıklara yani kalite üzerine düşünmeye yöneltmiştir.Bu bağlamda eğitimin ulaştığı kişi kadar eğitimin nasıl ulaştığı da tartışma konusu olarak ele alınmıştır.en_US
dc.identifier.citationÇapçı, S. (2019). Birleşmiş Milletler bin yıllık kalkınma hedeflerinin erken çocukluk eğitim hizmetlerinde kalite ile ilişkisi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/860
dc.institutionauthorÇapçı, Selvanur
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06330
dc.subjectBinyıllık kalkınma hedeflerien_US
dc.subjectErken çocukluk eğitimien_US
dc.subjectKaliteen_US
dc.titleBirleşmiş Milletler bin yıllık kalkınma hedeflerinin erken çocukluk eğitim hizmetlerinde kalite ile ilişkisien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar