Dalgalı bir okyanusta, bugüne yetişmek
dc.contributor.editor | Karasar, Şahin | |
dc.contributor.editor | Eldem Anar, Ülkü İlgi | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T21:19:02Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T21:19:02Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.department | Rektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınları | en_US |
dc.description.abstract | Dünya tarihinde yaşanan toplumsal olaylar ve kriz ortamları yaşamın tüm alanlarına etki ederek yeni gelişmelerin doğmasına ve beraberinde de köklü değişimlerin yaşanmasına sebep olmuştur. Bireysel tecrübelerle değişim kavramını açıklamak çok zordur. Değişim, herkesin ayrı deneyimler ile cevaplayabileceği bir süreç içinde biçimlenir. Toplumsal değişimler ise zaman içinde meydana gelen farklılaşmalardır. Uzun ve yorucu bir süreç olan Covid-19 Pandemisi tüm dünyayı olduğu gibi bizleri de hem bireysel hem de mesleki anlamda oldukça etkiledi. Yaşanan sürecin toplumsal ve bireysel etkisi bir yana akademik bir yönetici olarak üzerimde bulunan sorumluluk en ağırı idi. Ben ise 12.03.2020 sabahında Rektörlüğün kapısından içeri girerken, o ana kadar sürdürdüğümüz sistemin tamamen değişeceğinin farkında olarak bu yeni dünya düzenine ilk adımımı attım. Tüm paydaşlar için daha iyi, daha işlevsel ve pandeminin yaratacağı etki ile oluşması muhtemel yeni eğitim sürecine uygun ve hatta örnek olabilecek bir model tasarlamanın gerekliliğini bilmek ve hızlı hareket etmek gerekiyordu. Öyle de oldu. İlk olarak başarılı bir akademik yönetim için yapılması zorunlu olan durum analizini ortaya koymalıydık. Pandemi sürecinin ayrıntılı analizi ile birlikte tüm yönetim hızlı bir şekilde kendi alanlarında çalışmalar yapmaya başladı. Bu tür çalışmaların etkili sonuçlar oluşturabilmesi için duruma en uygun yöntemin seçilmesi ve her bir çalışanı içine alacak kapsayıcı bir sürdürülebilirliğe sahip olması gerekliydi. Maltepe Üniversitesi olarak biz de bu yol haritası ile durum analizine başladık. Bu durumun yanı sıra sağlık alanında bir süreç yaşandığından hızlı kararlar alarak tüm Maltepe Üniversitesi fertlerinin güvenliğini de sağlamalıydık. Geriye dönüp yapılan tüm plan ve uygulama süreçlerine baktığımda; bu ilk gerekliliklerin tüm yükseköğretim kurumlarında önemli bir konuyu gözler önüne serdiğini görmekteyim; Sürekli olarak kurumsal iyileştirme ve planlama çalışmalarının gerekliliği... | en_US |
dc.identifier.citation | Karasar, Ş. (2021). Dalgalı bir okyanusta, bugüne yetişmek. Karasar, Ş. ve Eldem Anar, Ü.İ. (ed.), Gelecek dündü; dijital bir üniversitenin bugünü içinde (9-23 ss.). İstanbul; Maltepe Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.endpage | 23 | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-605-2124-50-5 | |
dc.identifier.startpage | 9 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/5061 | |
dc.institutionauthor | Karasar, Şahin | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | Gelecek dündü; dijital bir üniversitenin bugünü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Kitapta Bölüm | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.snmz | KY05667 | |
dc.subject | Rektör | en_US |
dc.subject | Pandemi | en_US |
dc.subject | Üniversite | en_US |
dc.title | Dalgalı bir okyanusta, bugüne yetişmek | en_US |
dc.type | Book Part | |
dspace.entity.type | Publication |