Kurumsal sosyal sorumluluğun tüketici tutum ve davranışları üzerine etkisi: Türkiye İş Bankası örneği

dc.contributor.advisorÇelikcan, Peyami
dc.contributor.authorYıldırım, Özlem
dc.date.accessioned2024-07-12T22:15:22Z
dc.date.available2024-07-12T22:15:22Z
dc.date.issued2011en_US
dc.date.submitted2011-06en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractGünümüzde uluslararasılaşma, teknolojik gelişmeler, artan toplum bilincinin ve beklentisinin etkisiyle, işletme faaliyetleri farklı bir yaklaşımla değerlendirilmektedir. Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) olarak bilinen bu yaklaşım, işletmeleri sadece kâr elde etme amacıyla hareket eden kurum olmanın dışına taşımıştır. İşletmeleri sosyal sorunlara duyarlı olmaya ve sorunlara çözüm bulmaya yönelten KSS uygulamaları, artık yeni bir başarı ölçütü haline gelmiştir. İşletmeler finansal performanslarının yanında uyguladıkları marka iletişim stratejileriyle KSS performansları ile de tüketicinin tercihini etkilemektedir. Bu bağlamda marka iletişim stratejileri, kurumsal sosyal sorumluluk ve KSS'nin etkili olmasını belirleyen temel faktörler incelenmiştir. Araştırmanın uygulama bölümünde ise tüketicinin sosyal bilincine, sosyal olgulara, kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik tercihlerinin ve davranışlarının anket yöntemiyle belirlenerek, KSS'nin demografik özelliklerle ilişkisi ortaya konulmak istenmiştir. Bu bağlamda, KSS'nin tüketici tutum ve davranışı üzerine etkisi Türkiye İş Bankası örneklemiyle araştırılmıştır. Neticede yapılan araştırmada `KSS çalışmaları tüketici tutum ve davranışı üzerinde etkilidir' hipotezi çeşitli istatistiki testlerle sınanarak doğrulanmıştır. Yabancı kaynakların daha çok ele aldığı KSS ile tüketici tutum ve davranışlarını konu alan çalışmaların, ülkemizde de artması hem toplum açısından hem de araştırma konusu açısından bakıldığında önem arzettiği düşünülürse pratikte de yararlı bir kaynak olacağı beklenmektedir.en_US
dc.description.abstractIn recent years, management activities are evaluated with a different approach with the effect of globalism, technological developments, increasing social consciousness and expectation. The approach known as Corporate Social Responsibility (CSR) took enterprises beyond the situation in which corporations used to act with the only purpose of profit making. CSR applications which encourage enterprises to be sensitive to social issues and to find solutions to problems, became a measurement of success. Enterprises effect choice of consumers not only with financial performance but also with CSR performance and brand communication strategies they implement. In this context, brand communication strategies, corporate social responsibility and main factors which designate effectiveness are analyzed. In the implementation part of the research, consumer?s preferences and behaviors with respect to social consciousness, social facts and study of corporate social responsibility are determined with questionnaire method. Relation between CSR and demographic properties is explained. Effect of CSR on consumer behavior is researched in the light of case of Türkiye İş Bankası. As a result of the research, the thesis ? CSR studies have an effect on consumer behavior? Is confirmed by examining with different statistical tests. Accumulation of studies in our country that are about CSR and consumer behavior and that take place more in foreign resources, is expected to be a useful resource in either practice since its being important in terms of society and research topic.en_US
dc.identifier.citationYıldırım, Ö. (2011). Kurumsal sosyal sorumluluğun tüketici tutum ve davranışları üzerine etkisi: Türkiye İş Bankası örneği / Corporate social responsibility, impact on consumer attitudes and behavior: Example of Türkiye İş Bankası (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10153
dc.institutionauthorYıldırım, Özlemen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0112en_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectMarka İletişim Stratejilerien_US
dc.subjectBrand Communication Strategiesen_US
dc.subjectSosyal Sorumluluken_US
dc.subjectSocial Responsibilityen_US
dc.subjectKurumsal Sosyal Sorumluluken_US
dc.subjectCorporative Social Responsibilityen_US
dc.titleKurumsal sosyal sorumluluğun tüketici tutum ve davranışları üzerine etkisi: Türkiye İş Bankası örneğien_US
dc.title.alternativeCorporate social responsibility, impact on consumer attitudes and behavior: Example of Türkiye İş Bankasıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Özlem_Yıldırım_091130101.pdf
Boyut:
2.22 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text