A multi disciplinary approach to reducing venous thrombosis in advanced cancer patients

Küçük Resim Yok

Tarih

2018

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Venous thromboembolism(VTE) is a clot that starts in a vein and mostly occurs in the deep veins of the extremities (deep vein thrombosis, DVT) and can travel in the circulation up to the lungs ( pulmonary embolism, PE). A majority of cancer patients are at risk of developing venous thromboembolism and the clinical consequences of VTE in cancer patients is the leading cause of death, second to death from cancer alone (Khorana 2010) and are typically more costly to manage. This calls for a combination of a multidisciplinary intervention and antithrombotic treatment.
Venöz tromboembolizm (VTE) damar içinde başlayan ve çoğunlukla ekstremitelerin derin damarlarında (derin ven trombozu, DVT) ortaya çıkan ve dolaşımda akciğerlere kadar (pulmoner emboli, PE) yol açabilen bir pıhtıdır. Kanser hastalarının çoğunluğu venöz tromboembolizm geliştirme riski altındadır ve kanser hastalarında VTE’nin klinik sonuçları önde gelen ölüm nedenidir, ikinci olarak kanserden ölümle sonuçlanır (Khorana 2010) ve genellikle yönetimi daha maliyetlidir. Bu, multidisipliner müdahale ve antitrombotik tedavinin kombinasyonunu gerektirir

Açıklama

Anahtar Kelimeler

venous thrombosis/thromboembolism, cancer, multidisciplinary approach, antithrombotic treatment, prophylaxis, nurse, venöz tromboz / tromboemboli, kanser, multidispliner yaklaşım, antitrombotik tedavi, profilaksi, hemşire

Kaynak

Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

İddris, R., Kurt, F. ve Erdoğan, Ö. (2018). A multi disciplinary approach to reducing venous thrombosis in advanced cancer patients / İleri evredeki kanserli hastalar da venöz trombozun azaltılmasına multidisipliner yaklaşım. Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi. s. 89-90.