Antik Dönem’den postmodernizme oyun-gerçek paradoksu ve aktörlük

dc.authorid0000-0002-6315-4563en_US
dc.contributor.advisorYıldız, Selahattin
dc.contributor.authorYıldırım, Erdal
dc.date.accessioned2024-07-12T22:32:40Z
dc.date.available2024-07-12T22:32:40Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-01en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractSanat, bir yaratı eylemidir. İnsanlık tarihinin her döneminde var olan bu olgu, nesneler dünyasının yeniden üretilerek kurmaca ve taklit yoluyla estetik biçim kazandırılmasıdır. Bu bağlamda oyunculuk sanatı da, bir yaratı eylemidir. Tiyatro ile başlayan oyunculuk sanatı, teknolojik gelişmeler neticesinde kamera karşısında daha geniş kitlelere ulaşabilme imkânı bulmuştur. Gerek tiyatroda gerek kamera karşında aktörün hedefi gerçekçi bir icraya seyirciyi/alımlayıcıyı inandırabilmektir. Her sanat dalı bu arayış ve sorgulama içinde özne-nesne ilişkisi için ötekine (özne olmayana) ihtiyaç duyarken, oyunculuk sanatında durum farklılaşmakta ve icra özne ve özne ilişkisine dönmektedir. Yani öznenin bu sanat için nesnesi de kendisi olmaktadır. Oyunculuk, daha başlangıcında ötekine dönüşebilme potansiyelliği içeren bir sanat durumundadır. Stanislavski gerçekle bağı noktasında, bu sanatı sistematize etse de, çıkmazlar belirsizlikler ve tartışmalar devam etmiştir. Postmodern dönemle evrenin gerçeğini aşan kopya ve taklitlerle kuşatılması, sorunsalı daha da büyüterek aktörlük sanatını hiper gerçeklik zeminine taşımıştır.en_US
dc.description.abstractArt is an act of creation. This phenomenon, that exists in each period of human history, is recreating the object world and giving aesthetic form by fiction and imitation. In this context art of acting is also an act of creation. Acting born with theater had the opportunuty of reaching so many people by screen in the result of technological developments. Both in theater and on screen actor aims convincing audience to his performance. While all kinds of art need the other one (other than subject) in all these search and questioning, issue changes in acting and action turns to be the concern of subjects’ relation. Just for this art, subject turns to be the object also. Acting is an art that has the potential of turning into another right at the beginning. Although Stanislavsky systematizes this art in connection with reality, dilemmas, uncertinities and controversies went on. In the postmodern period, the fact that the universe is surrounded by copies and imitations widen the problem and carried the acting art to hyper reality.en_US
dc.identifier.citationYıldırım, E. (2021). Antik Dönem’den postmodernizm’e oyun-gerçek paradoksu ve aktörlük /The play-real paradox and acting from antiquity to postmodernism. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11985
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT2024en_US
dc.subjectOyunculuk sanatıen_US
dc.subjectStanislavski sistemien_US
dc.subjectOyun ve gerçeken_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectAktören_US
dc.subjectModernizmen_US
dc.subjectPostmodernizmen_US
dc.subjectActing arten_US
dc.subjectSystem of Stanislavskyen_US
dc.subjectActing and facten_US
dc.subjectTheateren_US
dc.subjectActoren_US
dc.subjectModernismen_US
dc.subjectPostmodernismen_US
dc.titleAntik Dönem’den postmodernizme oyun-gerçek paradoksu ve aktörlüken_US
dc.title.alternativeThe play-real paradox and acting from antiquity to postmodernismen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Erdal_Yıldırım_191117106.pdf
Boyut:
2.81 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text