Öğrenci merkezli fen öğretimine yönelik bir uygulama
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Fen öğretiminde öğrencinin etkili ve kalıcı algılama yapabilmesi için olabildiğince çok duyu organını kulIanması gerekir. Bunun için öğrenci sınıf içinde sürekli aktif ve katılımcı olmalıdır. Öğretmenin rolü, sadece bu öğrenme ortamını hazırlamak ve sürekliliğini sağlamaktır. Bu çalışmada uygulamasına bu yıl başlanacak olan iIköğretim fen bilgisi öğretim programında birbirinin devamı olan 5. sınıf "Hareket ve Kuvvet" ve 7. sınıf "Kuvvet ve Hareketin Buluşması-Enerji" üniteleri ele alınmıştır. Yukarıda belirtilen öğrenci merkezli aktif öğrenme anlayışına göre öğrenme ortamının nasıl düzenleneceği konusunda öğretmene yardımcı olmak amacıyla örnek öğretme materyalleri hazırlanmıştır.
For effective teaching in science education the students should be encouraged to use more than one of their sense organs. ln order to do this the students should be let active in the classroom aIl the time. In this study, two chapters are considered: motion and force in fifth class and force motion and energy in seventh class. For student centered teaching in classroom, teaching materials belonging to these chapters were prepared to help the science teachers.
For effective teaching in science education the students should be encouraged to use more than one of their sense organs. ln order to do this the students should be let active in the classroom aIl the time. In this study, two chapters are considered: motion and force in fifth class and force motion and energy in seventh class. For student centered teaching in classroom, teaching materials belonging to these chapters were prepared to help the science teachers.
Açıklama
Tam metin/Full text
Anahtar Kelimeler
İlköğretim, Fen öğretimi, Hareket-kuvvet-enerji, Junior school, Science teaching, Motion-force-energy
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Ergin, Ö., Akpınar, E. (2001). Öğrenci merkezli fen öğretimine yönelik bir uygulama. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (84-90 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.