Education 4.0 and artificial ıntelligence: Revolutionary technologies in language learning / Eğitim 4.0 ve yapay zeka: Dil öğreniminde devrim yaratan teknolojiler

dc.authorid0000-0002-1406-6807
dc.contributor.authorAkay, Sinem
dc.date.accessioned2024-12-18T13:52:06Z
dc.date.available2024-12-18T13:52:06Z
dc.date.issued2024
dc.departmentYüksekokullar, Yabancı Diller Yüksekokulu, İngilizce Lisans Programı
dc.description.abstractThis study provides a comprehensive evaluation of the impact of Artificial Intelligence (AI) on language learning within the framework of Education 4.0. The primary objective is to examine how AI technologies contribute to personalized, flexible, and student-centered learning experiences. The methodology involves a systematic review of 10 academic articles sourced from the IEEE Xplore database. The sample consists of studies that assess AIbased language learning applications and platforms. The findings indicate that AI significantly personalizes learning pathways, providing real-time feedback, and promotes greater learner autonomy. However, limitations were identified in terms of scalability and emotional interaction. The study offers important insights into how AI is transforming language learning processes while also emphasizing the need for further research to enable broader adoption and to overcome current technological and emotional challenges.
dc.description.abstractBu çalışma, Education 4.0 çerçevesinde yapay zekânın (AI) dil öğrenimine etkilerini kapsamlı bir şekilde değerlendirmektedir. Araştırmanın temel amacı, AI teknolojilerinin kişiselleştirilmiş, esnek ve öğrenci merkezli öğrenim deneyimlerine olan katkılarını incelemektir. Metodoloji olarak, IEEE Xplore veritabanından seçilen 10 akademik makale üzerinden sistematik bir literatür taraması yapılmıştır. Örneklem, AI tabanlı dil öğrenme uygulamalarını ve platformlarını değerlendiren çalışmalardan oluşmaktadır. Bulgular, AI’nın dil öğreniminde önemli bir rol oynadığını ve kişiselleştirilmiş öğrenme yolları sunarak gerçek zamanlı geri bildirim sağladığını, ayrıca öğreniciye daha fazla özerklik kazandırdığını göstermektedir. Bununla birlikte, AI’nın ölçeklenebilirlik ve duygusal etkileşim açısından bazı sınırlamaları olduğu tespit edilmiştir. Çalışma, yapay zekânın dil öğrenimi süreçlerini nasıl dönüştürdüğüne dair önemli bulgular sunarken, bu teknolojilerin geniş çaplı kullanımı için daha fazla araştırma yapılması gerektiğini de ortaya koymaktadır.
dc.identifier.citationAkay, S. (2024). Education 4.0 and artificial ıntelligence: Revolutionary technologies in language learning / Eğitim 4.0 ve yapay zeka: Dil öğreniminde devrim yaratan teknolojiler, Journal of English Language (JEL) T.C.Maltepe Üniversitesi, 2(2),s.89-104.
dc.identifier.endpage104
dc.identifier.issn3023-8242
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage89
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/13104
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/jel/issue/88543/1577707
dc.identifier.volume2
dc.language.isoen
dc.publisherT.C.Maltepe Üniversitesi
dc.relation.ispartofJournal of English Language (JEL)
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectArtificial Intelligence
dc.subjectEducation 4.0
dc.subjectPersonalized Learning
dc.subjectAutonomous Learning
dc.subjectAI-Powered Language Platforms
dc.subjectYapay Zeka
dc.subjectEğitim 4.0
dc.subjectKişiselleştirilmiş Öğrenme
dc.subjectÖzerk Öğrenme
dc.subjectYapay Zeka Destekli Dil Platformları
dc.titleEducation 4.0 and artificial ıntelligence: Revolutionary technologies in language learning / Eğitim 4.0 ve yapay zeka: Dil öğreniminde devrim yaratan teknolojiler
dc.title.alternativeEğitim 4.0 ve yapay zeka: Dil öğreniminde devrim yaratan teknolojiler
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Education 4.0 and artificial ıntelligence...pdf
Boyut:
505.48 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed to upon submission
Açıklama: