Fen Eğitiminde laboratuar

Küçük Resim Yok

Tarih

2001

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu çalışmada fen eğitiminde laboratuarın önemi üzerinde durulmuştur. Özellikle fen eğitiminde başarılı sonuçlar veren sorgulayıcı yöntemde laboratuarın gerekliliği ve öğrencilere sunduğu kazanımlar gösterilmiştir. Laboratuar kullanımının verimli olması için izlenmesi gereken yolların belirlendiği bazı araştırmalara değinildi. Laboratuar kullanımının başarılı oImasında öğretmenin rolü üzerinde duruldu. Kaliteli fen eğitimine ulaşmada öğretmen adaylarının laboratuara yatkın bir şekilde yetiştirilmelerinin gerekliliği vurgulandı.
In this stud, the importance of laboratory in science education is stated. ln inquiry method which gives successful results, the necessity, of laboratory, and gains provided by, laboratory are explained. Some researches rceated with use of effetive laboratory are discussed. The teacher role in laboratory applications is emphasized. It is concluded that in order to reach a perfect science education, teacher candidates should be educated with intense lab-oriented education.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Fen eğitimi, Sorgulayıcı yöntem, Laboratuar, Science education, Inquiry method, Laboratory

Kaynak

Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Serin, G. (2001). Fen Eğitiminde laboratuar. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (403-406 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.