Fen Eğitiminde laboratuar
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmada fen eğitiminde laboratuarın önemi üzerinde durulmuştur. Özellikle fen eğitiminde başarılı sonuçlar veren sorgulayıcı yöntemde laboratuarın gerekliliği ve öğrencilere sunduğu kazanımlar gösterilmiştir. Laboratuar kullanımının verimli olması için izlenmesi gereken yolların belirlendiği bazı araştırmalara değinildi. Laboratuar kullanımının başarılı oImasında öğretmenin rolü üzerinde duruldu. Kaliteli fen eğitimine ulaşmada öğretmen adaylarının laboratuara yatkın bir şekilde yetiştirilmelerinin gerekliliği vurgulandı.
In this stud, the importance of laboratory in science education is stated. ln inquiry method which gives successful results, the necessity, of laboratory, and gains provided by, laboratory are explained. Some researches rceated with use of effetive laboratory are discussed. The teacher role in laboratory applications is emphasized. It is concluded that in order to reach a perfect science education, teacher candidates should be educated with intense lab-oriented education.
In this stud, the importance of laboratory in science education is stated. ln inquiry method which gives successful results, the necessity, of laboratory, and gains provided by, laboratory are explained. Some researches rceated with use of effetive laboratory are discussed. The teacher role in laboratory applications is emphasized. It is concluded that in order to reach a perfect science education, teacher candidates should be educated with intense lab-oriented education.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Fen eğitimi, Sorgulayıcı yöntem, Laboratuar, Science education, Inquiry method, Laboratory
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Serin, G. (2001). Fen Eğitiminde laboratuar. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (403-406 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.