Polisin temel hak ve özgürlükleri kısıtlayan yetkilerinin kullanılmasında değerlendirme sorunları

dc.contributor.advisorKuçuradi, İoanna
dc.contributor.authorDemir, Seylan
dc.date.accessioned2024-07-12T22:20:42Z
dc.date.available2024-07-12T22:20:42Z
dc.date.issued2013en_US
dc.date.submitted2013en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İnsan Hakları Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractGünümüzde, kolluk birimlerinin insan haklarıyla olan ilişkisi, çoğunlukla yazılı hukuki düzenlemelerle belirlenen davranış normları aracılığıyla kurulmaktadır. Ancak, bu noktada, kolluğun temel hak ve özgürlükleri kısıtlayan yetkilerinin kullanımının değerlendirme sorunuyla olan ilgisi gözardı edilmektedir. Bu çalışmada, polisin bilgi düzeyi ile müdahale edilen durumu değerlendirme sorunu arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Özellikle polisin herhangi bir olay karşısındaki tutumu ile o durumda kullanması gereken yetkisine ilişkin sahip olduğu bilginin bu tutumuna etkisi incelenmiştir. Böylece bu çalışmada, temel hak ve özgürlükleri kısıtlayan yetkilerin kullanılmasında veya kullanılmamasında bilgi düzeyi ve doğru değerlendirme arasındaki ilişki ortaya konmuş, polisin bu konuda görmesi gereken eğitim vurgulanmış ve bu yolla polis eksenli insan hakları ihlali sorunlarının aşılmasına katkı sağlanmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractAt present, the relation of law-enforcement officers to human rights is established through writen rules regulating their competences. However, the issue of relation between the problem of evaluation and the power of the police in law-enforcement restricting basic rights and freedoms is often ignored. The study aims at revealing the relationship between the level of knowledge of police officers and the evaluation of the situation in which they have to act. It investigates the attitudes of the police in facing certain events and tries to answer the question whether knowledge of police competences has an impact on their attitudes. By so doing, the study reaches the conculusion that the relation between the level of professional knowledge and the right evaluation of a situation plays a decisive role in using or not using the police power which restricts basic rights and freedoms; consequently it emphanizes the need to train the police in this respect and thus tries to make a contribution to the prevention of human rights violations by the police.en_US
dc.identifier.citationDemir, S. (2013). Polisin temel hak ve özgürlükleri kısıtlayan yetkilerinin kullanılmasında değerlendirme sorunları / The problem of evaluation and power of the police in law-enforcement restricting basic rights and freedoms (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10834
dc.institutionauthorDemir, Seylanen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0861en_US
dc.subjectPolisen_US
dc.subjectYetkien_US
dc.subjectDeğerlendirme Sorunuen_US
dc.subjectİnsan Haklarıen_US
dc.subjectPoliceen_US
dc.subjectCompetencesen_US
dc.subjectEvaluationen_US
dc.subjectHuman rightsen_US
dc.titlePolisin temel hak ve özgürlükleri kısıtlayan yetkilerinin kullanılmasında değerlendirme sorunlarıen_US
dc.title.alternativeThe problem of evaluation and power of the police in law-enforcement restricting basic rights and freedomsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Seylan_Demir_091129101.pdf
Boyut:
1.57 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text