Sınıf dışı uygulamalar: sınıftan bahçeye, bahçeden ormana
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Giriş: Çocukların dışarıda geçirdikleri zamanın giderek azalması, doğa ile etkileşimlerinin sınırlı hale gelmesi, günün çoğunu binaların içinde geçirmelerine ve doğaya yabancılaşmalarına neden olmaktadır. Bu durum, çocuk ve doğa etkileşimini yeniden kurup güçlendirmek isteyen çağdaş eğitimciler için ilham kaynağı olmuş ve bu gelişmeler günümüze ‘Orman Pedagojisi’ olarak yansıyan alternatif uygulamaların temellerinin atılmasını sağlamıştır. Çocuk ve doğa arasındaki koparılmış bağı yeniden kurmaya çalışan ve onlara gerçek yaşam deneyimleri sunan Orman Pedagojisi uygulamalarının, Türkiye’de de kendine yer edinmesi adına, yapılacak çalışmaların alana ‘iyi uygulama örneği’ olarak katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Erken çocukluk dönemi, Doğada eğitim, Orman okulu yaklaşımı, Oyunla öğretim, Dezavantajlı çocuklar
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Kocaman, Ş., Keskinkılıç, T., Kuş, A. (2019). Sınıf dışı uygulamalar: sınıftan bahçeye, bahçeden ormana. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.