Sınıf dışı uygulamalar: sınıftan bahçeye, bahçeden ormana

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Giriş: Çocukların dışarıda geçirdikleri zamanın giderek azalması, doğa ile etkileşimlerinin sınırlı hale gelmesi, günün çoğunu binaların içinde geçirmelerine ve doğaya yabancılaşmalarına neden olmaktadır. Bu durum, çocuk ve doğa etkileşimini yeniden kurup güçlendirmek isteyen çağdaş eğitimciler için ilham kaynağı olmuş ve bu gelişmeler günümüze ‘Orman Pedagojisi’ olarak yansıyan alternatif uygulamaların temellerinin atılmasını sağlamıştır. Çocuk ve doğa arasındaki koparılmış bağı yeniden kurmaya çalışan ve onlara gerçek yaşam deneyimleri sunan Orman Pedagojisi uygulamalarının, Türkiye’de de kendine yer edinmesi adına, yapılacak çalışmaların alana ‘iyi uygulama örneği’ olarak katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Erken çocukluk dönemi, Doğada eğitim, Orman okulu yaklaşımı, Oyunla öğretim, Dezavantajlı çocuklar

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Kocaman, Ş., Keskinkılıç, T., Kuş, A. (2019). Sınıf dışı uygulamalar: sınıftan bahçeye, bahçeden ormana. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.