Okul öncesi döneme yönelik sürdürülebilir çevre eğitimi uygulamalarının incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Birleşmiş Milletlerin Sürdürülebilir Kalkınma Zirvesi'nde kabul ettiği “Dünyamı Dönüştürmek: Sürdürülebilir Kalkınma 2030 Gündemi"nde (2015) alınan kararlar, hem bugün hem de gelecekte herkes için sürdürülebilir, barışçıl, refah içinde ve adaletli bir yaşam amaçlamaktadır. En temel görevi, bilgi ve birikimlerini aktararak gelecek nesillerin olumlu alışkanlıklar kazanmalarını sağlamak olan öğretmen, sürdürülebilir çevre eğitimi hakkında bilgi sahibi olmalıdır. Öğretmenlerin okul öncesi dönemden itibaren çocuklarda konu ile ilgili farkındalık ve duyarlılığın oluşmasını sağlayacak olan uygulamaları programlarına dahil etmeleri büyük öneme sahiptir. Bu araştırmada, Türkiye’de 2010 yılından itibaren okul öncesi dönem çocuklarına yönelik olarak yapılan sürdürülebilir çevre eğitimi uygulamalarının analiz edilmesi amaçlanmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Çevre eğitimi, Okul öncesi, Sürdürülebilirlik

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Arda, Ö. ve Yücelyiğit, S. (2019). Okul öncesi döneme yönelik sürdürülebilir çevre eğitimi uygulamalarının incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.