Okul öncesi döneme yönelik sürdürülebilir çevre eğitimi uygulamalarının incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Birleşmiş Milletlerin Sürdürülebilir Kalkınma Zirvesi'nde kabul ettiği “Dünyamı Dönüştürmek: Sürdürülebilir Kalkınma 2030 Gündemi"nde (2015) alınan kararlar, hem bugün hem de gelecekte herkes için sürdürülebilir, barışçıl, refah içinde ve adaletli bir yaşam amaçlamaktadır. En temel görevi, bilgi ve birikimlerini aktararak gelecek nesillerin olumlu alışkanlıklar kazanmalarını sağlamak olan öğretmen, sürdürülebilir çevre eğitimi hakkında bilgi sahibi olmalıdır. Öğretmenlerin okul öncesi dönemden itibaren çocuklarda konu ile ilgili farkındalık ve duyarlılığın oluşmasını sağlayacak olan uygulamaları programlarına dahil etmeleri büyük öneme sahiptir. Bu araştırmada, Türkiye’de 2010 yılından itibaren okul öncesi dönem çocuklarına yönelik olarak yapılan sürdürülebilir çevre eğitimi uygulamalarının analiz edilmesi amaçlanmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Çevre eğitimi, Okul öncesi, Sürdürülebilirlik
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Arda, Ö. ve Yücelyiğit, S. (2019). Okul öncesi döneme yönelik sürdürülebilir çevre eğitimi uygulamalarının incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.