The historical anthropological method for teaching children with special educational needs

dc.contributor.authorYuzeir, Yuzdzhan Raim
dc.contributor.editorTöngür, Nejat
dc.contributor.editorDilman, Hakan
dc.date.accessioned2024-07-12T21:25:33Z
dc.date.available2024-07-12T21:25:33Z
dc.date.issued2014en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractThe present research aims to emphasize the influence of the historical anthropological method for teaching children with special educational needs. This method is widely usable and can be used in a large number of thematic areas, connected with the cultural, historical, social and economical life of the people in one community. lts use at school would help a large stage ot integration for these children in the micro and macro environment. This would be accomplished by teaching the children about the cultural variety and the historical development of the humanity and the social groups in their subjectivity and own logic...en_US
dc.description.abstractBu araştırma özel eğitime muhtaç çocukların öğretiminde Tarihe Dayalı Antropolojik Yöntemin etkisini vurgulamayı amaçlamaktadır. Bu yöntemin geniş uygulama alanı vardır ve bir toplumdaki insanların kültürel, tarihi, sosyal ve ekonomik yaşamlarıyla bağlantılı olarak çok sayıdaki tematik alanda kullanılabilir. Okulda kullanımı, bu çocukların mikro ve makro çevreyle bütünleşmelerine yardımcı olacaktır. Bu da çocuklara kültürel çeşitliliğe, insanlığın tarihsel gelişimine ve sosyal grupların kendi öznellikleri ve mantığı içinde tanıtımına ilişkin öğretim le gerçekleşecektir. Bu görüşten yola çıkarak bir araştırma yapılmıştır...en_US
dc.identifier.citationYuzdzhan, R.Y. (2014). The historical anthropological method for teaching children with special educational needs. Dilman, H. ve Töngür, N. (ed.). 2014 Istanbul International Education Student Congress içinde (87-88 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-66-6
dc.identifier.startpage87en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5746
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2014 Istanbul International Education Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY06667
dc.subjectSpecially educated childrenen_US
dc.subjectHistorical anthropologyen_US
dc.subjectAnthropologyen_US
dc.subjectÖzel eğitimli çocuklaren_US
dc.subjectTarihsel antropolojien_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.titleThe historical anthropological method for teaching children with special educational needsen_US
dc.title.alternativeÖzel eğitime muhtaç çocukların öğretimi için tarihe dayalı antropolojik yöntemen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar