Okul öncesi öğretmen adaylarının mesleğe yönelik öz yeterlilik algıları ile okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterliliklerinin karşılaştırılması
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu araştırmanın amacı; okul öncesi öğretmen adaylarının mesleğe yönelik öz yeterlilik inançları ile okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterliliklerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırma tarama modelinde olup araştırmanın örneklemini tesadüfi yolla seçilen 54 kişi oluşturmaktadır. 54 kişiden 27’sini Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Bölümü 4.sınıf öğretmen adayı, geriye kalan 27’sini ise Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı İlköğretim Okullarının Anasınıflarında ve Anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenleri oluşturacaktır. Veriler ‘Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Yeterlilik İnançları Ölçeği’ ile toplanmaktadır. Veri analizi devam etmektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi, Okul öncesi öğretmenliği, Öz yeterlik, Öz yeterlilik inancı
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Erbaş, B., Ersoy, E., Elmas, Y. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının mesleğe yönelik öz yeterlilik algıları ile okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterliliklerinin karşılaştırılması. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.