Okul öncesi öğretmen adaylarının mesleğe yönelik öz yeterlilik algıları ile okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterliliklerinin karşılaştırılması

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu araştırmanın amacı; okul öncesi öğretmen adaylarının mesleğe yönelik öz yeterlilik inançları ile okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterliliklerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırma tarama modelinde olup araştırmanın örneklemini tesadüfi yolla seçilen 54 kişi oluşturmaktadır. 54 kişiden 27’sini Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Bölümü 4.sınıf öğretmen adayı, geriye kalan 27’sini ise Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı İlköğretim Okullarının Anasınıflarında ve Anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenleri oluşturacaktır. Veriler ‘Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Yeterlilik İnançları Ölçeği’ ile toplanmaktadır. Veri analizi devam etmektedir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi, Okul öncesi öğretmenliği, Öz yeterlik, Öz yeterlilik inancı

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Erbaş, B., Ersoy, E., Elmas, Y. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının mesleğe yönelik öz yeterlilik algıları ile okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterliliklerinin karşılaştırılması. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.