Okul öncesi öğretmenlerinin uyguladıkları oyun etkinliklerinde gelişim alanlarına ne kadar sıklıkta yer verdiklerinin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Oyun, çocuklar için en doğal öğrenme ortamını sağlar. Çocuklar ancak hazır bulunuşlukları doğrultusunda kendilerinde var olan bilgi, beceri ve yetenekleri oyun içerisinde ustalıkla ortaya çıkarırlar. Çocukların oyunla öğrendiklerinden yola çıkarak onları anlamlandırıp ilişki kurabilmelerine katkı sağlanır. Böylece öğrendiklerini deneyimleme fırsatı sağlayıp kendilerine uygun yöntemler geliştirirler. Bu şekilde öğrenme becerisine karşı olumlu tutum ve davranışlarda bulunurlar. Çocuğun kendini en iyi,en rahat ifade edebildiği bir yol olan oyun çocukların hem birbiriyle hem de yetişkinlerle güçlü bir iletişim kurabilmelerine katkı sağlar. Öğretmenlerin etkinlik sürecindeki sorumlulukları; çocukların öğrenme ilgisini uyandırmak,gelişim alanlarını desteklemek,olumlu duygu ve düşünceler kazandırmak ve çocukların keyifli vakit geçirmelerini sağlamaktır. Çocuk bu süreçte seçici,yapıcı ve etkin olup öğrenmenin kontrolünü elinde tutmaktadır. Bu anlamda yapmış olduğum araştırma; okul öncesi dönemdeki çocukların öğretmenlerinin uyguladıkları oyun etkinliklerinde gözlem tekniği kullanılarak gelişim alanlarına yer verme düzeyleri tespit edilmeye çalışılmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Oyun, Gelişim, Gelişim alanları

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Aksan, A. N. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin uyguladıkları oyun etkinliklerinde gelişim alanlarına ne kadar sıklıkta yer verdiklerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.