Eğitimde yeni bir çözüm "kent enstitüleri"
Küçük Resim Yok
Tarih
2002
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Türkiye 1950 sonrası göç olgusuyla tanışmıştır. Nüfusun artması, tarımda makineleşmenin yaygınlaşması, sanayileşmenin başlaması nedeniyle kırsal kesimden kentlere göç başlamıştır. Göç olgusu 50 yıldır devam etmektedir. Kırsal kesimden kente göç edenler bir denk örtü, bir denk kapkacak kente gelmektedirler. Genellikle hemşerilerinin yanına yerleşen bireyler. var oluşları (gecekondu bölgeleri) oluşturmakta ve genişletmektedir. Gecekondu bölgelerinde yaşam biçimi, yeniliklere kapalı, geleneksel, taklitçi ve değişime karşı bir dirençtir. Geleneksel yaşam biçimi, "köylü yaşamın" devamıdır. Kerpiçten, briketten, eski tahtalardan gereksinimlere göre değil de sığınak için yapılan evler, elektrik yok, su yok, kanalizasyon yok, yol yok şeklindedir. Çevre düzenlemesi düşünülmemiştir. Pislik temizlik anlayışının ne olduğu belli değildir. Dini geleneklere sıkı sıkıya bağlılık vardır. "Temizlik insanın yarısıdır" deniliyor ama davranışa dönüştürülmemektedir. En önemlisi az eğitimli bireyler sadece okuma yazıma bilmektedir. İlköğretim bitirilmiş ya da terk edilmiştir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
II
Sayı
Künye
Türkoğlu, A. (2002). Eğitimde yeni bir çözüm "kent enstitüleri". Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim, Maltepe Üniversitesi. c. II, s. 162-172.