Ortaokul öğrencilerinin psikolojik sağlamlıklarının başa çıkma stratejileri açısından incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin başa çıkma stratejileri ve psikolojik sağlamlıklarının cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek, bu değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek ayrıca başa çıkma stratejilerinin psikolojik sağlamlık puanlarını açıklamada anlamlı bir yeri olup olmadığını belirlemektir. Bu amaçla, 398 ortaokul öğrencisine Ergenler İçin Başa Çıkma Ölçeği ve Çocuk ve Genç Psikolojik Sağlamlık Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanın istatistiksel analizlerinde, bağımsız t testi, pearson momentler çarpım korelâsyonu ve regresyon analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, erkek ve kız öğrenciler arasında psikolojik sağlamlık puan ortalamalarında anlamlı farklılığın olduğu, psikolojik sağlamlık puanlarının en güçlü yordayıcısının aktif başa çıkma stratejisi olduğu görülmüştür. Bu bilgiler ışığında, öğrencilerin yapıcı ve işlevsel başa çıkma stratejilerini arttırmaya yönelik yapılması planlanan rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde bireysel ve grup rehberliği etkinliklerine yer verilmesinin önemine vurgu yapılarak tartışılmış ve bu konuda yapılacak sonraki araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur.
Theaim of this study is to determine the changes of coping strategies of middleschool students’ resilience according to gender; to examine relations between these variables, and determine whether these strategies have a meaningful rolein explaining resilience scores. For this purpose, Kidcope and Child and Youth Resilience Measure Scale have been applied to 398 middle school students. Inline with these purposes, Independent Samples T Test, the Pearsonproduct-moment correlation coefficient and regression analysis have been used.According to the results of this study it has been demonstrated that meaningful differences between male and female students’ the average points of Child and Youth Resilience Measure. Also it has been seen that resilience is the most powerful predictor of the active coping strategy. In the light of these results, it has been discussed that the importance of emphasizing the importance of providing individual and group guidance activities in theguidance and psychological counseling services planned to increase theconstructive and functional coping strategies of the students. Finally, suggestionson these issues have been made for further research on this issue.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Ortaokul öğrencileri, Başa çıkma stratejileri, Psikolojik sağlamlık, Middle school students, Coping strategies, Resilience

Kaynak

Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

71

Künye

Bedel, A. ve Güler, G. (2019). Ortaokul öğrencilerinin psikolojik sağlamlıklarının başa çıkma stratejileri açısından incelenmesi / An examination of the psychological resilience of the middle school students in terms of the coping strategies. (71), s. 157-169.