Okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojik araç gereç kullanımına ilişkin tutumları

No Thumbnail Available

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Maltepe Üniversitesi

Access Rights

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Amaç: Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojik araç gereç kullanımına ilişkin tutumlarını belirlemektir. Okul öncesi dönem, çocukların öğrenmelerinin aktif bir şekilde gerçekleştiği kritik öneme sahip bir dönemdir. Bu nedenle okul öncesi dönem çocuklarının gelişim alanlarını destekleyecek nitelikte ve çocukların gelişim düzeylerine uygun etkinliklerin yapılması son derece önemlidir. Etkinliklerin uygulanmasında öğretmen tarafından kullanılacak olan farklı öğretim teknikleri öğrenme ortamını zenginleştirerek öğrenmenin daha etkili gerçekleşmesine katkıda bulunacaktır. Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılan materyaller eğitim öğretim ortamını daha nitelikli hale getirecektir. Çocukların gelişimine katkı sağlayacak materyaller arasında teknolojik materyallerde yer almaktadır. Günümüz teknolojisi çok hızlı gelişmektedir ve teknoloji eğitim alanını olumlu yönde etkilemektedir. Etkinliklerdeki teknolojik materyallerle çocuklar güdülenerek öğrenme daha kalıcı ve anlamlı gerçekleşmektedir. Teknolojik araç gereç kullanımında öğretmenin rolü son derece önemlidir. Öğretmen adayları eğitimde teknolojinin önemini farkında olmaları gerekmektedir. Öğretmen adayları eğitimde teknolojinin araç olduğunu amaç olmadığının farkında olması gerekmektedir. Bu bilinçle öğrenme daha nitelikli gerçekleşmektedir.

Description

Keywords

Okul öncesi eğitim, Öğretmen adayı, Teknoloji kullanımı

Journal or Series

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Value

Scopus Q Value

Volume

Issue

Citation

Erencan, B. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojik araç gereç kullanımına ilişkin tutumları. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.