Okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojik araç gereç kullanımına ilişkin tutumları

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojik araç gereç kullanımına ilişkin tutumlarını belirlemektir. Okul öncesi dönem, çocukların öğrenmelerinin aktif bir şekilde gerçekleştiği kritik öneme sahip bir dönemdir. Bu nedenle okul öncesi dönem çocuklarının gelişim alanlarını destekleyecek nitelikte ve çocukların gelişim düzeylerine uygun etkinliklerin yapılması son derece önemlidir. Etkinliklerin uygulanmasında öğretmen tarafından kullanılacak olan farklı öğretim teknikleri öğrenme ortamını zenginleştirerek öğrenmenin daha etkili gerçekleşmesine katkıda bulunacaktır. Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılan materyaller eğitim öğretim ortamını daha nitelikli hale getirecektir. Çocukların gelişimine katkı sağlayacak materyaller arasında teknolojik materyallerde yer almaktadır. Günümüz teknolojisi çok hızlı gelişmektedir ve teknoloji eğitim alanını olumlu yönde etkilemektedir. Etkinliklerdeki teknolojik materyallerle çocuklar güdülenerek öğrenme daha kalıcı ve anlamlı gerçekleşmektedir. Teknolojik araç gereç kullanımında öğretmenin rolü son derece önemlidir. Öğretmen adayları eğitimde teknolojinin önemini farkında olmaları gerekmektedir. Öğretmen adayları eğitimde teknolojinin araç olduğunu amaç olmadığının farkında olması gerekmektedir. Bu bilinçle öğrenme daha nitelikli gerçekleşmektedir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi eğitim, Öğretmen adayı, Teknoloji kullanımı

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Erencan, B. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojik araç gereç kullanımına ilişkin tutumları. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.