Okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojik araç gereç kullanımına ilişkin tutumları
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojik araç gereç kullanımına ilişkin tutumlarını belirlemektir. Okul öncesi dönem, çocukların öğrenmelerinin aktif bir şekilde gerçekleştiği kritik öneme sahip bir dönemdir. Bu nedenle okul öncesi dönem çocuklarının gelişim alanlarını destekleyecek nitelikte ve çocukların gelişim düzeylerine uygun etkinliklerin yapılması son derece önemlidir. Etkinliklerin uygulanmasında öğretmen tarafından kullanılacak olan farklı öğretim teknikleri öğrenme ortamını zenginleştirerek öğrenmenin daha etkili gerçekleşmesine katkıda bulunacaktır. Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılan materyaller eğitim öğretim ortamını daha nitelikli hale getirecektir. Çocukların gelişimine katkı sağlayacak materyaller arasında teknolojik materyallerde yer almaktadır. Günümüz teknolojisi çok hızlı gelişmektedir ve teknoloji eğitim alanını olumlu yönde etkilemektedir. Etkinliklerdeki teknolojik materyallerle çocuklar güdülenerek öğrenme daha kalıcı ve anlamlı gerçekleşmektedir. Teknolojik araç gereç kullanımında öğretmenin rolü son derece önemlidir. Öğretmen adayları eğitimde teknolojinin önemini farkında olmaları gerekmektedir. Öğretmen adayları eğitimde teknolojinin araç olduğunu amaç olmadığının farkında olması gerekmektedir. Bu bilinçle öğrenme daha nitelikli gerçekleşmektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi eğitim, Öğretmen adayı, Teknoloji kullanımı
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Erencan, B. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojik araç gereç kullanımına ilişkin tutumları. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.