Okul öncesi çocuklarına değerler eğitiminde drama yönteminin etkililiği
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemde çocuklara dürüstlük, yardımseverlik, sorumluluk gibi soyut değerleri öğretmede drama yönteminin etkililiğini araştırmaktır. Yöntem: Araştırmanın evreni Amasya ili merkez okul öncesi kurumlarına devam eden 4-5 yaş grubu çocuklardır, örneklemi ise rastgele örneklem modeli ile belirlenen bir okul öncesi kurumunda bulunan ve araştırmaya katılan çocuklardır. Deneysel desene göre yapılan bu araştırma, deney grubunda 12, kontrol grubunda 12 olmak üzere toplam 24, 4-5 yaş grubu çocuklar üzerinde yürütülmüştür. Bu araştırmada gözlem ve mülakat yöntemleri kullanılmıştır. Drama etkinliklerinde dürüstlük değeri için ‘’Yalancı Çoban’’ draması, yardımseverlik değeri için ‘’Kızılay’’ draması ve sorumluluk değeri için ‘’Sorumluluklarımı Biliyorum ’’ draması öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Drama etkinlikleri öncesinde ve sonrasında çocuklar ile mülakat yapılarak ön test ve son test uygulanmıştır. Mülakatlar ses kaydına alınıp daha sonra analiz edilmiştir. Drama etkinliği sırasında çocukların davranışları gözlemlenmiştir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Değerler eğitimi, Drama yöntemi, Okul öncesi
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Soydan, F., Uluçınar Sağır, Ş., Arslan, R. (2019). Okul öncesi çocuklarına değerler eğitiminde drama yönteminin etkililiği. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.