Okul öncesi çocuklarına değerler eğitiminde drama yönteminin etkililiği

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemde çocuklara dürüstlük, yardımseverlik, sorumluluk gibi soyut değerleri öğretmede drama yönteminin etkililiğini araştırmaktır. Yöntem: Araştırmanın evreni Amasya ili merkez okul öncesi kurumlarına devam eden 4-5 yaş grubu çocuklardır, örneklemi ise rastgele örneklem modeli ile belirlenen bir okul öncesi kurumunda bulunan ve araştırmaya katılan çocuklardır. Deneysel desene göre yapılan bu araştırma, deney grubunda 12, kontrol grubunda 12 olmak üzere toplam 24, 4-5 yaş grubu çocuklar üzerinde yürütülmüştür. Bu araştırmada gözlem ve mülakat yöntemleri kullanılmıştır. Drama etkinliklerinde dürüstlük değeri için ‘’Yalancı Çoban’’ draması, yardımseverlik değeri için ‘’Kızılay’’ draması ve sorumluluk değeri için ‘’Sorumluluklarımı Biliyorum ’’ draması öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Drama etkinlikleri öncesinde ve sonrasında çocuklar ile mülakat yapılarak ön test ve son test uygulanmıştır. Mülakatlar ses kaydına alınıp daha sonra analiz edilmiştir. Drama etkinliği sırasında çocukların davranışları gözlemlenmiştir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Değerler eğitimi, Drama yöntemi, Okul öncesi

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Soydan, F., Uluçınar Sağır, Ş., Arslan, R. (2019). Okul öncesi çocuklarına değerler eğitiminde drama yönteminin etkililiği. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.