Okul öncesi çocuklarına değerler eğitiminde drama yönteminin etkililiği
Tarih
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemde çocuklara dürüstlük, yardımseverlik, sorumluluk gibi soyut değerleri öğretmede drama yönteminin etkililiğini araştırmaktır. Yöntem: Araştırmanın evreni Amasya ili merkez okul öncesi kurumlarına devam eden 4-5 yaş grubu çocuklardır, örneklemi ise rastgele örneklem modeli ile belirlenen bir okul öncesi kurumunda bulunan ve araştırmaya katılan çocuklardır. Deneysel desene göre yapılan bu araştırma, deney grubunda 12, kontrol grubunda 12 olmak üzere toplam 24, 4-5 yaş grubu çocuklar üzerinde yürütülmüştür. Bu araştırmada gözlem ve mülakat yöntemleri kullanılmıştır. Drama etkinliklerinde dürüstlük değeri için ‘’Yalancı Çoban’’ draması, yardımseverlik değeri için ‘’Kızılay’’ draması ve sorumluluk değeri için ‘’Sorumluluklarımı Biliyorum ’’ draması öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Drama etkinlikleri öncesinde ve sonrasında çocuklar ile mülakat yapılarak ön test ve son test uygulanmıştır. Mülakatlar ses kaydına alınıp daha sonra analiz edilmiştir. Drama etkinliği sırasında çocukların davranışları gözlemlenmiştir.