Göçmen kimliğinin oluşumunda eğitimin rolü üzerine bir deneme

Küçük Resim Yok

Tarih

2013

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Ege University

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

The aim of this study is to assess the role of education in the formation of immigrant identity. After briefly going over definitions and theories of migration, the goal of this paper will be to examine the relationship between education and immigration, and the process of adjustment for children of immigrants in their new surroundings. The first part of the paper is a conceptual framework about migration. The second part is about the theories and application of the migration in the literature. The identity of immigrant and the role of education in this process will be discussed at the conclusion.
Bu çalışmada, göçmen kimliğinin oluşumunda eğitimin rolü üzerine bir değerlendirme yapılmaya çalışılacaktır. Makalede, göç tanımları ve kuramlarına kısaca bakıldıktan sonra, göçmenlerin göç ettikleri yerde yetişen çocuklarının uyum sürecinin, eğitim ve göçmenlikle ilişkisi göz önüne alınarak incelenecektir. Çalışmanın ilk kısmında, göç olgusuna dair kavramsal çerçeve sunulmuştur. İkinci kısımda, göçe dair teori ve uygulamaların literatürdeki yeri incelenmiştir. Üçüncü kısım göçmen kimliği üzerine odaklanırken, dördüncü kısımda göç ve eğitim ilişkisine çeşitli örnekler üzerinden değinilmiştir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Migration, Immigration, Immigrant, Identity, Education, Assimilation, Göç, Dış göç, Göçmen, Kimlik, Eğitim, Asimilasyon

Kaynak

Sosyoloji Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

28

Sayı

Künye

Oktik, N. ve Değer, F. (2013). Göçmen kimliğinin oluşumunda eğitimin rolü üzerine bir deneme / An essay on the role of education in immigrant's identity formation. Sosyoloji Dergisi. 28, s. 107-123.