Erken çocukluk döneminde matematik becerileri ve dil gelişiminin ilişkisi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Bu araştırmanın amacı erken çocukluk döneminde matematik becerileri ve dil gelişimi arasındaki ilişkinin öğretmen görüşlerine göre belirlenmesidir. Erken çocukluk döneminde çocukların gelişimleri bütüncül bir yaklaşımla değerlendirilir. Vygotsky’nin sosyokültürel gelişim kuramına göre dil, bilişsel gelişimin aracıdır ve dil becerisi çocukların bilişsel gelişimlerine katkı sağlar. Bu bağlamda çocuklarda erken matematik becerileri ile dil gelişiminin nasıl bir ilişki içerisinde olduğunu belirlemek büyük önem taşımaktadır. Yöntem: Öğretmenlerin çocukların matematik becerileri ve dil gelişimleri arasındaki ilişkiye dair görüşlerini detaylı olarak inceleyebilmek için nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasına başvurulmuştur. Katılımcılar, İstanbul’da görev yapan 25 öğretmendir. Veriler ilgili literatür ve uzman görüşleri ışığında geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmış ve içerik analizi yapılarak incelenmiştir. Analizler neticesinde erken çocuklukta matematiğin yeri, matematik etkinliklerinin uygulanma sıklığı, matematiğe yer verilen etkinlik türleri, matematik ve dil becerisinin ilişkisi olmak üzere dört tema belirlenmiştir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Erken çocukluk, Okul öncesi, Matematik, Beceri, Dil gelişimi
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Yolcu, C., Yalçın, G., Kurtoğlu, C., Balabanlar, Z., Kaygısız, C., Kılıç, Z. ve Veziroğlu Çelik, M. (2019). Erken çocukluk döneminde matematik becerileri ve dil gelişiminin ilişkisi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.