Erken çocukluk döneminde matematik becerileri ve dil gelişiminin ilişkisi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Bu araştırmanın amacı erken çocukluk döneminde matematik becerileri ve dil gelişimi arasındaki ilişkinin öğretmen görüşlerine göre belirlenmesidir. Erken çocukluk döneminde çocukların gelişimleri bütüncül bir yaklaşımla değerlendirilir. Vygotsky’nin sosyokültürel gelişim kuramına göre dil, bilişsel gelişimin aracıdır ve dil becerisi çocukların bilişsel gelişimlerine katkı sağlar. Bu bağlamda çocuklarda erken matematik becerileri ile dil gelişiminin nasıl bir ilişki içerisinde olduğunu belirlemek büyük önem taşımaktadır. Yöntem: Öğretmenlerin çocukların matematik becerileri ve dil gelişimleri arasındaki ilişkiye dair görüşlerini detaylı olarak inceleyebilmek için nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasına başvurulmuştur. Katılımcılar, İstanbul’da görev yapan 25 öğretmendir. Veriler ilgili literatür ve uzman görüşleri ışığında geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmış ve içerik analizi yapılarak incelenmiştir. Analizler neticesinde erken çocuklukta matematiğin yeri, matematik etkinliklerinin uygulanma sıklığı, matematiğe yer verilen etkinlik türleri, matematik ve dil becerisinin ilişkisi olmak üzere dört tema belirlenmiştir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Erken çocukluk, Okul öncesi, Matematik, Beceri, Dil gelişimi

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Yolcu, C., Yalçın, G., Kurtoğlu, C., Balabanlar, Z., Kaygısız, C., Kılıç, Z. ve Veziroğlu Çelik, M. (2019). Erken çocukluk döneminde matematik becerileri ve dil gelişiminin ilişkisi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.