Görme engelli çocuğun dünyasında ekolojik çevrenin etkilerine dair öğretmen görüşleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bireyin davranışları ve ileriye dönük kişisel gelişimi, yaşadığı çevre ve çevresindeki insanların yaklaşımlarından etkilenerek meydana gelir. Ekolojik sistem yaklaşımı, bu çevreyi oluşturan, birbiriyle etkileşim halinde olan kişiler ve diğer sistemlerin birbirlerine olan etkileşimini ifade eder. Engelli birey de ise içinde olduğu ilk çevre normal bireylere göre daha büyük bir öneme sahiptir. Özellikle görme engelli bireylere çevre farkındalığı kazandırmak zor olmakla birlikte, bu bireylere çevreyi tanıtmak, bakış açısı oluşturmak için buna yönelik çalışmalar yapmak gerekmektedir. Bu araştırma, görme engelli bireylerle çalışan özel eğitim öğretmenlerin, görme engelli çocuğun dünyasında ekolojik çevrenin etkilerine dair görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma da nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma da veri toplama aracı olarak öğretmenlerin bu konuya yönelik görüşlerini tespit etmek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen, açık uçlu sorulardan oluşan form ve yarı yapılandırılmış bireysel görüşmeler yapılmıştır. Verilerin kaydedilmesinde ses kayıt cihazından yararlanılmıştır. Araştırma grubu 10 özel eğitim öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma verileri analiz aşamasındadır. Araştırma sayesinde elde edilen sonuçlar ışığında, gelecek araştırmalara yönelik öneriler ve örnekler sunulacaktır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Ekolojik yaklaşım, Özel eğitim, Görme engeli, Çevre
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Azap, S. ve Tütüncü, E. (2019). Görme engelli çocuğun dünyasında ekolojik çevrenin etkilerine dair öğretmen görüşleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.