Kent markalaşmasında müze

dc.authorid0000-0002-3944-6726en_US
dc.contributor.advisorÇiçek, Meltem
dc.contributor.authorOkumuşoğlu, Burcu
dc.date.accessioned2024-07-12T22:28:52Z
dc.date.available2024-07-12T22:28:52Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-01en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractMüzeler, ait oldukları kentin kültürel mirasının en yakın takipçisidir. Müzenin; geçmişi ve uygarlığı sanat eserleriyle ortaya koyarak şehrin marka değerine katkı verdiği düşünülmektedir. Şehir müzeleri, bir kentin de marka imajı, değeri, kişiliği ve kimliğinin oluşmasında önemli bir noktadır. Bu tez; marka kent olma noktasında müzenin yerini incelemektedir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden Derinlemesine Mülakat Yöntemi kullanılarak elde edilen veriler betimlenmiştir. Araştırmanın örneklemini İstanbul Rahmi Koç Müzesi oluşturmaktadır. Yapılan mülakat sonucunda bir kentin marka olabilmesinde kentin müzelerinin önemi vurgulanmıştır.en_US
dc.description.abstractMuseums are the closest followers of the cultural heritage of the city to which they belong. Museum; It is believed that it contributes to the brand value of the city by revealing its past and civilization with works of art. City museums are an important point in the formation of the brand image, value, personality and identity of a city. City museums are an important point in the formation of the brand image, value, personality and identity of a city. In this thesis, the place of the museum in the point of being a brand city is examined. In the research, the data obtained by using the In-depth Interview Method, which is one of the qualitative research methods, is described. Istanbul Rahmi Koc Museum is the sample of the research. As a result of the interview, the importance of the museums of the city was emphasized in becoming a brand.en_US
dc.identifier.citationOkumuşoğlu, B. (2020). Kent markalaşmasında müze / Museum for city branding (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11814
dc.institutionauthorOkumuşoğlu, Burcuen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKT1852en_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectKent markalaşmasıen_US
dc.subjectMüzeen_US
dc.subjectİstanbul Rahmi Koç Müzesien_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectCity brandingen_US
dc.subjectMuseumen_US
dc.subjectIstanbul Rahmi Koç Museumen_US
dc.titleKent markalaşmasında müzeen_US
dc.title.alternativeMuseum for city brandingen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Burcu_Okumuşoğlu_161130203.pdf
Boyut:
1.15 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam metin / Full text