Türkiye'de mühendislik eğitimi sorunları ve yöntemleri

Küçük Resim Yok

Tarih

2005

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

TMMOB Makine Mühendisleri Odası

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Mühendislik eğitim öğretim programları, bilindiği gibi, uzun yıllardan beri temel bilimlerin ve mesleki teknik formasyon bilgilerinin uygun kombinezonları ile üretici, araştırmacı ve yaratıcı eğitimi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda son yıllarda mühendislik eğitim öğretim programları ABD’de ABET ve yetkin mühendislik ilkeleri ve ölçütleri, AB ülkelerinde Sokrates-Erasmus genişleme ilkeleri ve ölçütleri çerçevesinde geliştirilmeye çalışıldığı gözlenmektedir. Türkiye’de ise; mühendislik eğitim öğretim programları ve çalışmaları, son yıllarda özellikle ABET, Sokrates-Erasmus eğitim programı ve yetkin mühendislik ilkeleri ve uygulamaları doğrultusunda geliştirmeye yönelik olduğu gözlenmektedir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Mühendislik Eğitimi Sempozyumu

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Özen, S., Fetvacı, C., Koldemir, B. ve Bakırcı, E. (2005). Türkiye'de mühendislik eğitimi sorunları ve yöntemleri. Mühendislik Eğitimi Sempozyumu. s. 1-12.