Türkiye'de mühendislik eğitimi sorunları ve yöntemleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2005
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
TMMOB Makine Mühendisleri Odası
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Mühendislik eğitim öğretim programları, bilindiği gibi, uzun yıllardan beri temel bilimlerin ve mesleki teknik formasyon bilgilerinin uygun kombinezonları ile üretici, araştırmacı ve yaratıcı eğitimi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda son yıllarda mühendislik eğitim öğretim programları ABD’de ABET ve yetkin mühendislik ilkeleri ve ölçütleri, AB ülkelerinde Sokrates-Erasmus genişleme ilkeleri ve ölçütleri çerçevesinde geliştirilmeye çalışıldığı gözlenmektedir. Türkiye’de ise; mühendislik eğitim öğretim programları ve çalışmaları, son yıllarda özellikle ABET, Sokrates-Erasmus eğitim programı ve yetkin mühendislik ilkeleri ve uygulamaları doğrultusunda geliştirmeye yönelik olduğu gözlenmektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Mühendislik Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Özen, S., Fetvacı, C., Koldemir, B. ve Bakırcı, E. (2005). Türkiye'de mühendislik eğitimi sorunları ve yöntemleri. Mühendislik Eğitimi Sempozyumu. s. 1-12.