Okul öncesi eğitimdeki sistemler ve 3-6 yaş arasındaki çocukların tasarım ile ilişkisi
Küçük Resim Yok
Tarih
2017
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Okul öncesi eğitimdeki sistemlerin dünyada ve Türkiye'deki tarihsel gelişimine bakıldığında Yuva, Anaokulu Fransızca "creche" (beşik), Almanca "Kindergarten" (çocuk bahçesi), Avrupa'da ilköğrenim öncesi çocukların bakımı ve eğitimini üstlenen kurumlar olarak çağdaş biçimleriyle 19. yüzyılda ortaya çıktılar. Çağdaş eğitim düşüncesinin temellerinin 16. yüzyılda ortaya çıktığı ve 20. yüzyıla kadar sistemli bir şekilde gelişerek devam ettiği söylenebilir. Avrupa'da 16. yüzyıl; sosyal, dini ve ekonomik değişmelerin, kısmen rönesans, kısmen de reform nedeniyle meydana çıktığı bir dönemdir. Bu çalışmada, öncelikle dünyada uygulanmış ve uygulanmakta olan okul öncesi eğitim sistemlerinden Reggio Emilla yaklaşımı, çoklu zeka kullanımı, "High soope" yaklaşımı, Woldof yaklaşımı,Maria Montessori yaklaşımları incelenerek ve bunlardan seçilen Montessori sistemi hakkında detaylı araştırmalar yapılmıştır. Montessori uygulamasının anaokulları üzerindeki tasarıma etkisi, kullanıcının fiziksel özellikleriyle irdelenmiştir. Bu sistemin mimaritasarım üzerindeki etkileri incelenmiş olup, daha sonra da ülkemizde bu sistemi uygulayan okul öncesi eğitim kurumlarından bazıları üzerinde detaylı inceleme yapılarak değerlendirmesi yapılmıştır.
Observing historical development of systems on preschool education around the world and Turkey, nursery school ("creche" in French, "Kindergarten" in German), as a contemporary form support foundation of care and education of preprimary school children in Europa were appeared on 19th century. It may be stated that base on contemporary education thinking was appeared on 16th century and it was developed in systematically up to 20th century. 16th century in Europa is a period which appeared social, religious and economical changing due to partly renaissance and partly reform. In this study, preschool education systems which were carried out and stil carrying out around the world such as Reggio Emilla approach, multiple brain usage, High soope approach, Woldof approach, Maria Montessori approach were examined and Montessori system was search in details. Effect of Montessori application on planning over nursery school, was stated with physical properties of user. Effect of this system on architectural planning is searched, and then, it was search about in details over some of the preschool foundations in Turkey which apply this system.
Observing historical development of systems on preschool education around the world and Turkey, nursery school ("creche" in French, "Kindergarten" in German), as a contemporary form support foundation of care and education of preprimary school children in Europa were appeared on 19th century. It may be stated that base on contemporary education thinking was appeared on 16th century and it was developed in systematically up to 20th century. 16th century in Europa is a period which appeared social, religious and economical changing due to partly renaissance and partly reform. In this study, preschool education systems which were carried out and stil carrying out around the world such as Reggio Emilla approach, multiple brain usage, High soope approach, Woldof approach, Maria Montessori approach were examined and Montessori system was search in details. Effect of Montessori application on planning over nursery school, was stated with physical properties of user. Effect of this system on architectural planning is searched, and then, it was search about in details over some of the preschool foundations in Turkey which apply this system.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi eğitim, Tasarım, Montessori, Preschool education, Planning, Montessori
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Yıldızlı, D. (2017) Okul öncesi eğitimdeki sistemler ve 3-6 yaş arasındaki çocukların tasarım ile ilişkisi / Pre-school education systems and the relationship of children between 3-6 years of age with design (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.