HI?C?LI?K VE BOS?LUK KAVRAMLARINA I?LI?S?KI?N C?AG?DAS? SANAT O?RNEKLERI?

Küçük Resim Yok

Tarih

2021

Yazarlar

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bazı c?ag?das? sanatc?ılar, izleyiciyi haberdar ederek, hic?lig?i sergileyerek veya canlandırarak kendilerini ifade etmis?lerdir. Bu makalede, bu tip ifadelerin bir kısmı Batı ve Dog?u felsefesi, sanatın tanımı ve sanatta yaratıcılık ac?ılarından anlamları irdelenerek o?rneklendirilmis?tir. Nietzsche’nin bakıs? ac?ısına go?re u?retken sanatc?ı, u?retmemeyi sec?en sanatc?ıdan daha yetenekli ve u?stu?n deg?ildir. C?u?nku? sanatc?ının u?retmemeyi tercih etmesinin altında yatan ahlaki ya da du?s?u?nsel bir neden, u?retme isteg?ine galip gelecek kadar gu?c?lu? olabilir. Bu sanatc?ılar, sunumlarını herhangi bir bic?imde veya ses du?zeniyle sınırlamayarak sanatı tanımından, anlamından ve nesnellig?inden kurtarmıs?lardır. Bu noktada bos?luk, dolulug?un varlıg?ından daha fazla vurgulanarak izleyiciye sunulmakta, var olmayan da var olan kadar estetik ac?ıdan algılanabilmektedir. Dolayısıyla go?ru?ntu?nu?n anlamı nesnel olarak varlıg?ından daha o?nemli hale gelebilmekte, sanat eseri nesnel olarak var olmasa bile, zihindeki anlamı varlıg?ını su?rdu?rmektedir. Bo?ylece izleyiciler hic?lik veya bos?lukla yu?zles?erek kendi o?zlerine dog?ru zihinsel bir yolculug?a c?ıkmak durumuyla da kars?ı kars?ıya bırakılmaktadır. Sanatta bos?luk, herhangi bir sanat eserinin yoklug?undan daha fazlası olan, u?zerinde du?s?u?nu?lmesi ve tartıs?ılması gereken bir kavramdır. Buna ilave olarak, sanatta hic?lig?in sunumundan sonra ne olacag?ı bas?ka bir tartıs?ma konusudur.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Sanat & Tasarım Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

11

Sayı

2

Künye