HI?C?LI?K VE BOS?LUK KAVRAMLARINA I?LI?S?KI?N C?AG?DAS? SANAT O?RNEKLERI?
Küçük Resim Yok
Tarih
2021
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bazı c?ag?das? sanatc?ılar, izleyiciyi haberdar ederek, hic?lig?i sergileyerek veya canlandırarak kendilerini ifade etmis?lerdir. Bu makalede, bu tip ifadelerin bir kısmı Batı ve Dog?u felsefesi, sanatın tanımı ve sanatta yaratıcılık ac?ılarından anlamları irdelenerek o?rneklendirilmis?tir. Nietzsche’nin bakıs? ac?ısına go?re u?retken sanatc?ı, u?retmemeyi sec?en sanatc?ıdan daha yetenekli ve u?stu?n deg?ildir. C?u?nku? sanatc?ının u?retmemeyi tercih etmesinin altında yatan ahlaki ya da du?s?u?nsel bir neden, u?retme isteg?ine galip gelecek kadar gu?c?lu? olabilir. Bu sanatc?ılar, sunumlarını herhangi bir bic?imde veya ses du?zeniyle sınırlamayarak sanatı tanımından, anlamından ve nesnellig?inden kurtarmıs?lardır. Bu noktada bos?luk, dolulug?un varlıg?ından daha fazla vurgulanarak izleyiciye sunulmakta, var olmayan da var olan kadar estetik ac?ıdan algılanabilmektedir. Dolayısıyla go?ru?ntu?nu?n anlamı nesnel olarak varlıg?ından daha o?nemli hale gelebilmekte, sanat eseri nesnel olarak var olmasa bile, zihindeki anlamı varlıg?ını su?rdu?rmektedir. Bo?ylece izleyiciler hic?lik veya bos?lukla yu?zles?erek kendi o?zlerine dog?ru zihinsel bir yolculug?a c?ıkmak durumuyla da kars?ı kars?ıya bırakılmaktadır. Sanatta bos?luk, herhangi bir sanat eserinin yoklug?undan daha fazlası olan, u?zerinde du?s?u?nu?lmesi ve tartıs?ılması gereken bir kavramdır. Buna ilave olarak, sanatta hic?lig?in sunumundan sonra ne olacag?ı bas?ka bir tartıs?ma konusudur.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Sanat & Tasarım Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
11
Sayı
2