Erken çocukluk matematik eğitimine ilişkin ebeveyn görüşlerinin incelenmesi

dc.contributor.authorÖlmez, Tuğçe
dc.contributor.authorÖzkan, Ceyda
dc.contributor.authorBilgin, Ayşegül
dc.contributor.authorVeziroğlu Çelik, Mefharet
dc.date.accessioned2024-07-12T20:32:32Z
dc.date.available2024-07-12T20:32:32Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı erken çocukluk dönemi matematik eğitimine ilişkin ebeveyn görüşlerinin incelenmesidir. Erken çocukluk döneminde kazanılan erken matematik becerileri bireylerin gelecekteki okul başarılarını belirleyen en önemli beceriler arasında yer almaktadır. Aile ise çocuğun birincil çevresidir. Çocuklar formal okul yaşantısına başlamadan önce en yakın çevresi olan aileden aldıkları destek ve yönlendirme ile okul yaşantısına hazırlanır. Bu noktada ebeveynlerin okul yaşantısına ve çocuklarının eğitim sürecine ilişkin görüşleri ve yönlendirmeleri büyük önem taşımaktadır. Yöntem: Bu araştırmada ebeveynlerin erken çocukluk dönemi matematik eğitimine ilişkin görüşlerinin detaylı bir şekilde belirlenmesi için nitel araştırma desenlerinden durum çalışması na uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını İstanbul ili merkez ilçelerindeki okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 20 çocuğun annesi oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri alan uzmanı görüşleri ve ilgili literatür doğrultusunda hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Toplanan verilerin analizi nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. İçerik analizi sonucu elde edilen temalar; matematik eğitiminin önemi, matematikle ilgili kişisel deneyimler, matematik eğitiminin içeriği ve çocukların matematik becerileri olarak belirlenmiştir.en_US
dc.identifier.citationÖlmez, T., Özkan, C., Bilgin, A., Veziroğlu Çelik, M. (2019). Erken çocukluk matematik eğitimine ilişkin ebeveyn görüşlerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/743
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06213
dc.subjectErken çocukluken_US
dc.subjectOkul öncesien_US
dc.subjectEbeveynen_US
dc.subjectAileen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.titleErken çocukluk matematik eğitimine ilişkin ebeveyn görüşlerinin incelenmesien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar