Erken çocukluk matematik eğitimine ilişkin ebeveyn görüşlerinin incelenmesi
dc.contributor.author | Ölmez, Tuğçe | |
dc.contributor.author | Özkan, Ceyda | |
dc.contributor.author | Bilgin, Ayşegül | |
dc.contributor.author | Veziroğlu Çelik, Mefharet | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T20:32:32Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T20:32:32Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırmanın amacı erken çocukluk dönemi matematik eğitimine ilişkin ebeveyn görüşlerinin incelenmesidir. Erken çocukluk döneminde kazanılan erken matematik becerileri bireylerin gelecekteki okul başarılarını belirleyen en önemli beceriler arasında yer almaktadır. Aile ise çocuğun birincil çevresidir. Çocuklar formal okul yaşantısına başlamadan önce en yakın çevresi olan aileden aldıkları destek ve yönlendirme ile okul yaşantısına hazırlanır. Bu noktada ebeveynlerin okul yaşantısına ve çocuklarının eğitim sürecine ilişkin görüşleri ve yönlendirmeleri büyük önem taşımaktadır. Yöntem: Bu araştırmada ebeveynlerin erken çocukluk dönemi matematik eğitimine ilişkin görüşlerinin detaylı bir şekilde belirlenmesi için nitel araştırma desenlerinden durum çalışması na uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını İstanbul ili merkez ilçelerindeki okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 20 çocuğun annesi oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri alan uzmanı görüşleri ve ilgili literatür doğrultusunda hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Toplanan verilerin analizi nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. İçerik analizi sonucu elde edilen temalar; matematik eğitiminin önemi, matematikle ilgili kişisel deneyimler, matematik eğitiminin içeriği ve çocukların matematik becerileri olarak belirlenmiştir. | en_US |
dc.identifier.citation | Ölmez, T., Özkan, C., Bilgin, A., Veziroğlu Çelik, M. (2019). Erken çocukluk matematik eğitimine ilişkin ebeveyn görüşlerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/743 | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Konferans Öğesi | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY06213 | |
dc.subject | Erken çocukluk | en_US |
dc.subject | Okul öncesi | en_US |
dc.subject | Ebeveyn | en_US |
dc.subject | Aile | en_US |
dc.subject | Matematik | en_US |
dc.title | Erken çocukluk matematik eğitimine ilişkin ebeveyn görüşlerinin incelenmesi | en_US |
dc.type | Conference Object | |
dspace.entity.type | Publication |