Bilim-kurgu ve fen eğitimi

dc.contributor.authorEkem, Naci
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:46Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:46Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/Full texten_US
dc.description.abstractOrta öğretimde okuyan öğrencilerin bir kısmı Fen ağırlıklı eğitimi seçmektedir. Bu seçimin bir nedeni, Tıp, Mühendislik. Fen, Eczacılık gibi fakültelerin Fen ağırlıklı puanlarla öğrenci almalarıdır. Bu süreçteki öğrencilerin Fen eğitimi alırken yukarıdaki fakültelere girdikten sonra dahi Fen derslerinden daima korkmakta oldukları, derslere ürkekçe ve çekingen yaklaştıkları eğitimciler tarafından gündeme getirilmektedir. Bu anlamda bir tespit çalışması olmak üzere, Fen eğitimine dayalı fakültelerin l. sınıflarında 781 öğrenci üzerinde yapılan araştırma sonucunda; öğrencilerin sadece 49 adedinin Fen'e yönelik olumlu tutum taşıdığı. geriye kalan 732 öğrencinin ise Fen'e yönelik tutumlarının olumsuz olduğu belirlenmiştir. Orta öğretimdeki öğrencilerin durumlarının da yaklaşık aynı düzeyde olduğu bir gerçektir. Eğitim Psikolojisi açısından böyle bir çelişkinin varlığı bize, bu öğrencilerin Fen bilgilerini gerçek anlamda özümliyemiyeceklerini gösterir. Bu nedenle, Fen eğitimi almakta olan öğrencilerin "Fen" e yönelik olumlu tutum kazanabilmeleri yönünde çalışmalar yapılması gereklidir. Diğer taraftan yapılan araştırmalar ve anket çalışmaları sonucunda Fen Eğitimi seçen öğrencilerin Bilim-Kurgu filmlere yönelik tutumlarının yüksek düzeyde olumlu olduğu belirlenmiştir. Ayrıca Bilim-Kurgu filmler içerisinde gerçek olmayan bilgiler yanında gerçek Fen BilgIilerininde varlığı söz konusudur. Öğrencilerin taşıdıkları bu olumlu ve olumsuz tutum ikilemi ele alınarak, birlikte bir değerlendirme potasına konup üzerinde dikkatli bir çalışma gerçekleştirildiğinde kişilerin Fen BiIimlerine yönelik tutumlarının Bilim-Kurgu filmler yardımıyla olumluya çevrilmesi mümkündür. Bunun yanısıra bilim-kurgu filmlerinin 27 farklı bilim alanındaki bilimsel yasa ve ilkelerin öğretilmesi sürecinde de yardımcı olabileceği gözlenmiştir.en_US
dc.description.abstractSome of the Secondary schooll students who want to be educated Medicine, Engineering, Science, Pharmacy select the science education. A reason of this selection is that these faculties accept student according to their science score in Central Student Selection Examinations. The observations made by the educationalists shown that students are always afraid of science lectures and listen timidly, during the secondry schools education as well as university education. As an example we can give a study conducted among 781 freshmen students of various faculties selected to Science education. Among these students only 49 of them are found to show positive attitude toward science while the others shown negative attitude. lt is also reality, the attitudes of secondary school students are nearly same level. At the point of view at the Education Psychology, this contradiction, shows that these students couldn't exactly understand science concepts and knowledge of science. Thus, it is necessary some studies to gain positive attitudes toward science to the student taking science education. On the other hand the results of the research and inquirics showed that the students selectcd the science education have highty positive attitude toward science fiction fılms. Beside, real knowledges, there are unreal knowledges in science fiction films. When the positive and negative attitudes of the students are determined together and made a carefully study investigating these positive and negative attitude paradox which students carry, attitudes of the students toward science can be changed and developed toward positive. For such a study, necessary ways and methods are determined and concrete results are established. Additionally the observations are made that science fiction films can be auxiliary in order to teach scientific laws of the 27 various science field.en_US
dc.identifier.citationEkem, N. (2001). Bilim-kurgu ve fen eğitimi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (139-143 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage143en_US
dc.identifier.startpage139en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5169
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05972
dc.subjectFen eğitimien_US
dc.subjectBilim kurguen_US
dc.subjectFen ve bilim kurguen_US
dc.subjectScience educationen_US
dc.subjectScience fictionen_US
dc.subjectScience and science fictionen_US
dc.titleBilim-kurgu ve fen eğitimien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar