Knowledge management in the era of cloud computing

dc.contributor.authorKarvounidou, Styliani-Maria
dc.contributor.authorVagkoti, Evangelia
dc.date.accessioned2024-07-12T21:31:42Z
dc.date.available2024-07-12T21:31:42Z
dc.date.issued2016en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractNowadays, organizalions have more and more competition, this is primarily due to the evolution of technology, especially lnformation and communication Technology (lCT). There is an eflort to create new business models such as the Knowledge Management (KM), which knows rapid growth ın recent years. More and more organizations have developed knowledge warehouses related to customer service, human resource management and product development. Furthermore, due to this phenomenon created new jobs related to the Knowledge Management. All this shows us the need forexistence of Knowledge Management into a modern enterprise and the need for trained staff who will supervise the procedure above. On the other hand, businesses are beginning to increasingly incorporate innovations, such as cloud computing. The cloud computing technologies have particularly developed the last decade. This paper aims to analyze the utility of KM and its use in cloud environment. Finally, it will analyze what exactly is cloud computing, service models and development models which offers and whether facilitate business sustainability.en_US
dc.description.abstractGünümüzde işletmeler rekabeti çok daha fazla hissetmektedirler, bunun temel nedenlerinden biri de teknolojinin geliştirilmesidir özellikle de bilgi ve iletişimin Teknolojisi (BlT). Son yıllarda hızla büyümekte olan Bilgi Yönetimi (BY) gibi yeni işletme modelleri geliştirmek için çaba gösterilmektedir. Müşteri hizmetleri, insan kaynakları yönetimi ve ürün geliştirme gibi konularda pek çok şirket bilgi depolar geliştirdiler. Bu şekilde bu önemli gelişim Bilgi Yönetimi altında yeni işe fırsatları da yaratmıştı. Tüm bu gelişmeler bize Bilgi Yönetiminin varlığının modern bir kuruma dönüştürülmesi ihtiyacını ve yukarıda adı geçen prosedürleri yönetebilecek eğitimli yetkililere ihtiyaç olduğunu göstermektedir. Diğer taraftan, işletmeler hızla bulut bilişim gibi birleşik inovasyonlar üretmek için çalışmaktadır. Bulut bilişim teknolojileri özellikle son on yılda geliştirilmiştir. Bu makalenin amacı BY'nin kullanışlılığını ve bulut çevresinde kullanımını analiz etmektir. Son olarak, bulut bilişimin tam olarak ne olduğunu. hizmet modellerini ve sunduğu gelişim modellerini ve işletme için sürdürülebilir olup olmadığını tartışacaktır.en_US
dc.identifier.citationKarvounidou, S. M. ve Vagkoti, E. (2016). Knowledge management in the era of cloud computing / Bulut bilişim çağında bilgi yönetimi. Maltepe Üniversitesi, International Faculty of Economics and Administrative Sciences Student Congress 2016. s. 60-61.en_US
dc.identifier.endpage61en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-81-9
dc.identifier.startpage60en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6294
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofInternational Faculty of Economics and Administrative Sciences Student Congress 2016en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.snmzKY08014
dc.titleKnowledge management in the era of cloud computingen_US
dc.title.alternativeBulut bilişim çağında bilgi yönetimien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar